בשל סכנת פיטורי אלפי משגיחי כשרות בעת משבר הקורונה: המועצות הדתית ישבתו

    איתי גדסי No Comments on בשל סכנת פיטורי אלפי משגיחי כשרות בעת משבר הקורונה: המועצות הדתית ישבתו

    הרפורמה להרס הכשרות של כהנא וליברמן: ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה במועצות הדתיות, לאור סכנת פיטורי 4,000 משגיחי כשרות ופגיעה אנושה בזכויותיהם וכל זה בשיאו של משבר כלכלי חמור שכבר פגע במאות אלפי עובדים במשק

    כשרות. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרפורמה ההרסנית בכשרות: בעוד שר הדתות מתן כהנא מקדם את הרפורמה להוצאת מערך הכשרות מידי הרבנות והעברתו לידי גופיים עסקיים, אין כלל התייחסות לביטחון התעסוקתי של 4,000 משגיחי כשרות והזכויות המגיעות להם, ילקם עשרות שנים עוסק במקצוע בשליחות הרבנות.

    לאור הרפורמה שעלולה להוביל לפיטורים המוניים: ההסתדרות הכריזה היום (חמישי) על סכסוך עבודה במועצות הדתיות, זאת על רקע הפיטורים ההמוניים הצפויים במסגרת הרפורמה במערך הכשרות. מדובר על כ-4,000 עובדים במועצות בכל רחבי הארץ.

    בין העילות הנוספות לסכסוך העבודה: התנהלות בחוסר תום לב והתעלמות מהצורך להבטיח המשך העסקה וניוד של עובדים; נקיטה בהליך מתוכנן של צמצום ללא הבטחת תעסוקה חלופית; היעדר אפשרות להיקלט במבנה החדש או הימצאות הסכם על תנאי סיום העסקה.

    נציגות העובדים וההסתדרות דורשים לנהל מו"מ להסכם קיבוצי בנוגע להשלכות הישירות שיש לרפורמה הצפויה על זכויות העובדים, מעמדם וביטחונם התעסוקתי.

    יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל אמר: "הרפורמה בענף משגיחי הכשרות לא הבשילה. מדובר על משרות שיקוצצו, על הפחתות בשכר ועל קליטת עובדים במקום אלה שכבר ממלאים את התפקיד. את מחיר הכישלון ירגישו הן הציבור, אשר ישלם יותר, והן העובדים, אשר ישלמו באובדן מטה לחמם. אנחנו מבקשים להימנע מטעויות ודורשים שינוהל מו"מ להסדרת זכויות העובדים. תאגיד חדש עם כשלים זהים לא יפתור את הבעיה".

    יו"ר החטיבה הדתית בהסתדרות, עו"ד רפי מלאכי אמר: "אפעל ללא לאות על מנת למנוע פיטורים של אלפי עובדים עם הפעלת הרפורמה של שר הדתות. אנחנו בעד רפורמה, אך לאחר 73 שנה מהקמת המדינה לא ניתן לבצע מהלכים חד-צדדיים שיגרמו בוודאות לפיטורי עובדים – ללא התייעצות ומו"מ עם ההסתדרות".

    אתמול קיימנו כנס חירום בנתניה שבו השתתפו מאות עובדים ומשגיחים. הגיעו לתמוך רבני ערים ורבנים ממועצת הרבנות הראשית לישראל. אני מקבל מכך רוח גבית להמשיך במאבקנו הצודק".



    0 תגובות