עופר וינטר: התנגדתי לפעולת איתור המנהרה שהביאה לחטיפת הגופות

    איתי גדסי No Comments on עופר וינטר: התנגדתי לפעולת איתור המנהרה שהביאה לחטיפת הגופות

    תא"ל עופר וינטר חשף כי התנגד לקיום הפעולה לאיתור המנהרה ברפיח שבמהלכה נחטפו גופות החייל הדר גולדין הי"ד ונהרגו בניה שראל וליאל גדעוני הי"ד. שמחה גולדין הגיב לפרסום ואמר, "כשלים של הפיקוד הבכיר היו בוהקים כמו פרוז'קטור באמצע הלילה"

    מנהרת טרור. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרופ' שמחה גולדין, אביו של סגן הדר גולדין התייחס לתחקיר המסעיר שנחשף היום (שלישי) ואמר: "עופר וינטר חשף היום את מה שכולנו מרגישים כבר שבע שנים – הכשלים של הפיקוד הבכיר היו בוהקים כמו פרוז'קטור באמצע הלילה".

    גולדין הוסיף, "הדבר המטריד ביותר הוא שהכישלון בניהול האירוע לא נגמר במבצע עצמו – הוא ממשיך בכסת"ח של כל הפיקוד הבכיר כבר שבע שנים. הרמטכ"ל של מבצע צוק איתן, הוא היום שר הביטחון. במקום להילחם כדי לכפר על הכשלים של הפיקוד הבכיר שלו במבצע צוק איתן – החבורה הזו ביחד ממשיכה להפקיר את הבנים כבר שבע שנים".

    השבוע למדנו ששר הביטחון דווקא יודע להילחם, כשמדובר בפנסיות התקציביות שמוסיפות לו ולחבריו מאות אלפי שקלים הוא הלוחם הכי גדול. אם גנץ היה נלחם על השבת אורון והדר כמו שהוא נלחם על התוספת לפנסיות התקציביות – הבנים כבר מזמן היו חוזרים הביתה.

    התגובה באה בהמשך לפרסום היום (שלישי) בעיתון ישראל היום, על אירוע שלא פורסם ממבצע "צוק איתן" מסעיר בימים האחרונים את צה"ל. מדובר בהתנהלות שקדמה לאירועי "יום שישי השחור", שבו נהרגו רס"ן בניה שראל, סגן הדר גולדין וסמ"ר ליאל גדעוני בפעילות של סיירת גבעתי שהסתבכה.

    הפעילות המדוברת התבצעה ביום שישי, 1 באוגוסט 2014. באותו בוקר הוכרזה הפסקת אש למשך 72 שעות, ביוזמתם של מזכ"ל האו"ם באן קי מון ושר החוץ האמריקני ג'ון קרי. למרות הפסקת האש, יצא כוח בפיקודו של שראל לפעילות לאיתור מנהרה באזור רפיח. מחבלים שיצאו ממנהרה תקפו את הכוח, הרגו את שלושת הלוחמים וחטפו את גופתו של גולדין, שמוחזקת מאז בעזה.

    בהרצאה שנשא בחודש שעבר בפני חניכי קורס מח"טים, חשף תא"ל עופר וינטר כי התנגד לפעילות הזאת. וינטר פיקד על חטיבת גבעתי במהלך "צוק איתן", ולדבריו סבר כי לא נכון לצאת לפעילות בזמן שהוכרזה הפסקת אש. וינטר העריך כי הסיכון לכוח גדול מהסיכוי לאתר את המנהרה, והביע חשש מכך שהפעולה תסתבך.

    ערב הפעילות הביע וינטר את התנגדותו בפני מפקד האוגדה דאז מיקי אדלשטיין, שהחליט בכל זאת לאשר אותה. עמדתו של אדלשטיין נסמכה על כך שהמודיעין העדכני של השב"כ וצה"ל מאותו היום קבע מפורשות כי באזור רפיח עובר תוואי של מנהרה התקפית, שטרם אותרה למרות כמה מבצעים שקיים גדוד הסיור של גבעתי בגזרה.



    0 תגובות