לראשונה: כך נפשו עשרות תינוקות בעלי נכויות יחד עם הוריהם בצפון

    ארי טננבוים No Comments on לראשונה: כך נפשו עשרות תינוקות בעלי נכויות יחד עם הוריהם בצפון
    16:24
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on תעלומה: מי פרץ לדף הבית של להיטי אברהם פריד?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפרויקט הכביר הראשוני מסוגו בישראל, החל להתגלגל קדימה, לאחר שב'רפואה ושמחה' זיהו את המצוקה הקיימת אצל הורים לתינוקים זאטוטים בעלי נכויות אשר לא זכאים מהמדינה משום מה לקבלת ימי נופש ולא מתוקצבים בפרוטה עבור ימי מנוחה אשר להם הם זקוקים כל כך כאויר לנשימה. מנכ"ל הארגון מאיר קווין לקח על עצמו את המשימה הלא פשוטה שהביאה בעקבותיה גל של פניות מהורים המעוניינים להירשם לנופשון ולאגור מעט כח בשביל להמשיך לעמוד בגבורה באתגר חייהם.
    חודשים של היערכות מקיפה והכנות קדחתניות קדמו עד להוצאת הנופשון הייחודי לפועל, במחשבה על כל פרט הנחוץ בכדי להרים פרויקט בסדר גודל שכזה בעלות מאות אלפי שקלים! כשהכל מתקציב העמותה בזכות הלב הרחב של עם ישראל, ללא סיוע מינימלי מהמדינה המעניקה זאת רק לנופשונים לילדים מעל גיל 3, כשכאן גולת הכותרת היא קהל היעד של הנופשון; תינוקים עד גיל 3.
    עשרות הורים לתינוקותת בעלי נכויות הצליחו לישון לילה שלם ברצף לראשונה מאז קיבלו את המתנה האנושית המיוחדת מהקב"ה, וזאת הודות למיזם הנופשון המרגש שהתקיים במלון ניר עציון, וכפי שרשם אבא יקר של אלחנן "אחרי למעלה משנתיים לא פשוטות, ויותר מחצי שנה מלחמה על החיים בפגיה, וממשיך בגידול ילד עם CP, עיכוב התפתחותי חמור, ליקוי ראיה ותת תזונה קיצוני, היו לנו 3 ימים של רוגע ומנוחה אמיתיים, כשהרגשנו על כל צעד ושעל את המחשבה שלכם איך למקסם לנו את הנופשון להרבה הרבה מעל ומעבר בכל תחום אפשרי, והצלחתם בגדול".
    האב הנרגש הוסיף מילים חמות ומצמררות גם בשם בנו התינוק ורשם "אחרי שנתיים שאני נלחם על החיים, על הנשימות, על להצליח לאכול דרך הפה, לראות (!!), לזוז, להתהפך, לדבר, -פעם ראשונה שמישהו הבין שמגיע לי כמה ימי פינוק עם אבא ואמא בבית מלון, בלי שיש להם טרדות ודאגות מסביב והם פנויים רק לשמוח ולשחק איתי. תודה על המתנדבות שמבינות איך לטפל בי ולעשות לי נחמד. אני כבר מחכה לפעם הבאה". רק בשביל זה היה שווה את כל הטרחה  וההוצאות בהפקת נופשון מאתגר שכזה.
    במשך כל הימים בהם התקיים הנופשון בצפון, נהנו התינוקים והוריהם משלל פעילויות והפעלות המותאמות במיוחד עבורם, משחקים ומתנות, ממתקים וצעצועים, הכל מתנת הארגון שלא בחל בשום דרך בשביל למקסם את רגעי האושר וטעינת הכח של ההורים וילדיהם. לצד כל זה אלו היו ימים גדושי תוכן מגוון כשאל המקום הובאו בזה אחר זה מרצים ידועי שם, וכן קוסמים ופעלולנים שהגדילו את החוויה במקסימום.
    כשביקשנו ממנכ"ל 'רפואה ושמחה' מאיר קווין החתום על הפרויקט הענק לסכם לנו בכמה מילים את המיזם הוא העדיף להמעיט במילים ולהרבות בהמשך מעשי החסד, אך מה שכן היה חשוב לו לומר הוא ש"הסיפוק הכי גדול הוא לדעת שהצלחנו לספק להורים ותינוקיהם חווית מנוחה ונופש שאף אחד לא העניק להם עד כה בשום צורה. דמעות ההתרגשות של התודה וההוקרה של ההורים בסיום הנופשון, הן הדלק שלנו להפקת הנופשון הבא שנמצא מעבר לפתח".
    יו"ר רפואה ושמחה הרב ישראל צישינסקי אמר בסיומן של ימי הנופשון כי "המוטו של הארגון תמיד הוא להיות בשביל השני הנמצא במצוקה, היכן שאף אחד לא נמצא שם בשבילו. כך זה בכלל פעילות החסד הענפה על שלל אגפיה. לכן כשזיהינו את המצוקה הגדולה בתחום, הסכמנו לקחת על עצמנו את עלות הפרויקט המסתכם במאות אלפי שקלים, והכל בשביל לגרום לנשמות הגבוהות הללו רגעים של נחת, של אושר ושמחה, ובעיקר של תדלוק להמשך. אלו מליצי היושר הנאמנים ביותר, שנקח לעצמנו לקראת יום הדין הקרב ובא".


    0 תגובות