זעם בעוצמה יהודית: "החוקה החדשה נועדה להרחיב אותנו"

    איתי גדסי 1 Comment on זעם בעוצמה יהודית: "החוקה החדשה נועדה להרחיב אותנו"

    גורם בעוצמה יהודית: "עושה רושם שהחוקה החדשה של הציונות הדתית נועדה להרחיק בן גביר ואת עוצמה מהשתתפות בפריימריז"

    בן גביר וסמוטריץ' צילום: פלאש 90
    17:47
    25.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on ריקודי שמחה והודיה: בירושלים טרם עיכלו את גודל הנס

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    גורם בעוצמה יהודית מותח ביקורת על החוקה החדשה שמפרסמים בציונות הדתית, חוקה שנכתבה ללא התייעצות עם אנשי עוצמה ו"כנראה גם מתוך מגמה לגרום ליו"ר עוצמה בן גביר ולאנשי עוצמה שלא להשתתף במפקד", כלשון הגורם.

    לדבריו "לפי החוקה החדשה, המרכז של המפלגה הלכאורה משותפת הוא מרכז תקומה כיום, אותו מרכז גם בוחר את הנהלת המפלגה ולמעשה השליטה הבלעדית תהיה בידי המרכז הקיים, כך שלא תהיה משמעות לבחירה בפריימריז".

    הגורם גם הוסיף כי לפי החוקה החדשה, ליושב ראש המפלגה יהיו סמכויות עצומות והוא למעשה ימנה את המנכ"ל, את אב בית הדין, את בא כוח המפלגה ואת הנציגים המוניציפאליים, כך ששוב הכוח יישאר בידיים של סמוטריץ ואנשיו, במיוחד אם בן גביר יחליט שלא להתמודד מולו על מקום מספר 1. "גם הוועדה הציבורית שתנהל את הבחירות נבחרת על ידי ההנהלה הקיימת, כך שלמעשה אין טעם ממשי בפריימריז", אומר הגורםץ

    הגורם הוסיף עוד ש"לא לכך פיללנו וסברנו שיתייעצו איתנו לפני פרסום החוקה. לצערנו, זה מאלץ אותנו לעשות חישוב מסלול מחדש, תוך חתירה לאחדות ורצון לשותפות, אולם רק על ידי שותפות אמיתית וכנה".

    כזכור, מרכז מפלגת הציונות הדתית אישרה אמש את החוקה החדשה שלה הכולל הגדלה משמעותית של מרכז המפלגה בעוד עשרות חברים. בנוסף, אושרה היציאה למפקד רחב ולקיום בחירות פנימיות.

    יושב ראש הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ אמר לאחר השינוי כי המפלגה הופכת להיות לבית הציונות הדתית והימין האידאולוגי כולו.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בן גביר וסמוטריץ סיפרו לפני הבחירות שהם בלוק טכני. אז מה קרה?