הותר לפרסום: לוחם מג"ב נפצע אנוש בעימותים בגבול עזה

    קובי פינקלר 4 Comment on הותר לפרסום: לוחם מג"ב נפצע אנוש בעימותים בגבול עזה

    לאחר ההודעה על חידוש העברת הכסף הקטארי, אך לא במזומן: עשרות פלסטינים התפרעו סמוך לגדר הגבול וכוחות צה"ל הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. לוחם מג"ב נפצע באורח אנוש כתוצאה מירי

    ההתפרעויות בגדר הרצועה | אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הותר לפרסום כי לוחם מג"ב מיחידת המסתערבים בדרום, נפצע באורח אנוש כתוצאה מירי בגדר הגבול בצפון רצועת עזה, במהלך העימותים שהתרחשו על גדר הגבול. הלוחם פונה באמצעות מסוק לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה ונסיבות האירוע בבדיקה.

    מפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי התייחס לפציעת הלוחם: "אנו לא נרפה את ידנו ונמשיך לפעול בתקיפות ובכל העוצמה אל מול אלה שרוצים לפגוע בנו ובביטחון אזרחי ישראל שלמענם אנו פועלים. בשמי ובשם שוטרי משטרת ישראל ולוחמי מג"ב, אני מאחל החלמה מהירה לסמ"ר ב', לוחם יחידת המסתערבים של מג"ב שנפצע הערב באורח אנוש מירי בגבול רצועת עזה. כל הגורמים הפיקודיים והמקצועיים מלווים ותומכים כעת במשפחתו".

    צילום: דובר צה"ל

    כאמור, מאות תושבי רצועת עזה התפרעו אחר הצהריים (שבת) סמוך לגדר המערכת בצפון הרצועה, ליד מעבר קרני, זאת במסגרת צעדה לציון 52 שנה לשרפת מסגד אל אקצא. הפלסטינים יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה לעבר הגדר. כוחות צה"ל השיבו באמצעים לפיזור הפגנות לעבר המתפרעים המרכזיים.

    23 מפגינים פלסטינים נפצעו במהלך המהומות, רובם מירי לרגליהם ופונו לבתי חולים ברצועה. במהלך העימותים תועד ניסיון חטיפת נשק מלוחם צה"ל.

    עימותים בגדר הגבול; ח"כ בן גביר אושפז – סיכום חדשות השבת

    ההתפרעויות החלו, כאמור, כצעדה לציון 52 שנה לשרפת מסגד אל אקצא וכמו כן על רקע המצב הקשה ברצועה. כבר ביום רביעי הודיעו ארגונים ברצועה על קיום הצעדה.

    גורם בטחוני אומר הערב בעקבות האירועים בגבול הרצועה: "נערכנו לאירוע בשבוע האחרון. לגבול הגיע גם תגבור כוחות של ימ"ס וצלפים מיחידות מיוחדות. כלל האפשריות לתגובה נבחנות כרגע בהערכות מצב שמתקיימות בפיקוד הדרום ובאוגדת עזה. כמו כן, מתבצעת הערכת מצב לגבי ההמשך", אומר הגורם.

    העימותים פרצו על רקע ההודעה על חידוש העברת הכסף הקטארי לרצועה. כזכור, ביום חמישי האחרון הודיע שר הביטחון, בני גנץ על חידוש העברת הכסף, לראשונה מאז הוקמה ממשלת בנט.

    על פי הסיכום, הכסף לא יועבר מעתה במזומן, אלא באמצעות העברה בנקאית מקטאר לחשבון האו"ם בניו יורק, ומשם לבנקים ברמאללה ולאחר מכן לסניף הבנק ברצועת עזה.

    בנוסף, סוכנות ה-WFP, היא שתממש בפועל את המנגנון ברצועה ותנפיק כרטיסים ייעודיים למשיכת כספים, שיחולקו שמית לפי המוטבים על פי רשימה שאושרה על ידי מערכת הביטחון הישראלית.

    על פי הסיכום, החל מהשבוע יעברו לחשבון האו"ם 10 מיליון דולר. מרגע העברת הכספים האו"ם יחל בתהליך הנפקת הכרטיסים וחלוקת הכספים. התהליך לחלוקת כלל הסיוע החודשי צפוי להסתיים עד לסוף חודש ספטמבר. בחודש שלאחר מכן, הסיוע יועבר באופן מיידי.

    ביום שני האחרון שוגרה רקטה מרצועת עזה לעבר ישראל, הרקטה יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל ובחסדי שמים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. עד כה, ישראל לא הגיבה לירי.



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      כלבים יאללה ילכו לעזאזל אינשאללה! ושתהיה ללוחם ההוא רפואה שלימה אמן!

    2. 2

      ימח שמם וזכרם כלבים בני כלבים שילכו לעזאזל כול הערבים בעולם כפרה על השוטר הזה שה’ ישלח לו רפואה שלמה במהרהאמן

      1. ימח שמם שום כסף לא מגיע להם זבלים