לאחר הפרסום ב"קול חי": אזולאי להורביץ: "הקם עמדות בדיקות בישיבות"

    צבי טסלר 1 Comment on לאחר הפרסום ב"קול חי": אזולאי להורביץ: "הקם עמדות בדיקות בישיבות"

    לאחר הפרסום ב"קול חי" על אי מתן אפשרות לביצוע בדיקות בישיבות, ח"כ אזולאי דורש משר הבריאות להקים עמדות בדיקות ולהחזיר את מרכז השליטה על הישיבות שפעל בגלים הקודמים, "אפשר היה למנוע את ההדבקות בישיבות אם היו בדיקות" כותב אזולאי

    ישיבה | אילוסטרציה צילום: פלאש90
    20:21
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on זקן המועצת בעקיצה לדרעי: "צריך להכיר את השיקולים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בהמשך לפרסום ב"קול חי" על אי מתן האפשרות לישיבות לבצע בדיקות, ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) משגר מכתב לשר הבריאות ניצן הורביץ: "אבקשך להקים במיידי עמדות לבדיקות קורונה מהירות, עמדה לבדיקה סרולוגית ועמדה לחיסונים עבור בני הישיבות".

    במכתב ששלח לשר הבריאות בנושא גל הדבקות בעולם הישיבות בהעדר משל"ט ישיבות
    כותב ח"כ אזולאי:

    "עד לפני תקופה לא ארוכה, כהפקת לקחים וכגורם מסייע, הוקם בגלי הקורונה הקודמים על ידי ועד הישיבות, מרכז שליטה ארצי – משל"ט, שריכז את כלל פעילות הישיבות הקדושות כגורם מסייע ומכווין במתן הדרכה וסיוע לכל מקרה של תקלה, חשש תסמינים וצורך בבידוד".

    ח"כ אזולאי סקר את הקמת המדל"ט שתפקד בצורה מצויינת בגלים הקודמים, "המשל"ט פעל יד ביד עם מנהלי הישיבות וריכז את כלל הפעילות במתן הדרכה ומענה מקצועי ורפואי לכל בעיה העלולה להתעורר, במטרה ברורה והחלטית למנוע מקרי תקלה והתפרצות תחלואה ח"ו".

    עוד הוסיף, "המשל"ט פעל בצוות מתוגבר ובהנחיות רפואיות ברורות, אותן ריכז הרב ד"ר ציון שלוסברג בעמל רב, כאשר הצוות המקצועי בראשות רכז התוכנית הרב בנימין כהן והצוות הלוגיסטי ריכז את מלוא המענים הפרטניים הנוגעים לישיבות הקדושות, במערכי ההפרדה הטכנית, החלוקה לקפסולות, שלבי המיזוג, מערך בידוד פנימי, התמודדות עם אתגרים ועוד. חלק מקצועי נרחב הכולל מערך בדיקות וקליטת תלמידי חו"ל טופל על ידי צוות בראשות מר רוני נומה במערך פרטני וממוקד".

    אזולאי מבקר את אי יצירת מתווה מיוחד לישיבות כפי שהיה, "כידוע 'זמן אלול' בהיכלי הישיבות נפתח לפני כשבועיים, אך דא עקא, הממשלה ומשרד הבריאות, לא דאגו למתווה מסודר, המשל"ט בוטל ואין היום גוף שמרכז את כל נושא הקורונה בהיכלי הישיבות. מנתונים שהגיעו לידי, נכון להיום חמישי (19.8), למרות כל כללי הזהירות שנקטו, ישנם מאומתים לנגיף במספר ישיבות – גם של בחורים וגם של אנשי הצוות".

    אזולאי מבהיר כי היה אפשר למנוע הדבקות בישיבות, "יצוין, כי מדובר לרוב בבחורים שחוסנו כבר בשתי מנות החיסון נגד הקורונה ובשל היעדר בדיקות קורונה זמינות, הבחורים מדביקים האחד את השני – דבר שיכול היה להימנע, אם היו מסדרים לבחורים בדיקות בישיבות – כפי שהיה בגלים הקודמים. ישיבות שפנו בבקשה לעשות בדיקות לכלל התלמידים, נענו שאין אפשרות".

    ח"כ אזולאי דורש להקיים במיידי מרכז שליטה על למאבק בנגיף בישיבות, "לאור האמור לעיל, אבקש להקים במיידי עמדות לבדיקות קורונה מהירות, עמדה לבדיקה סרולוגית ועמדה לחיסונים, מה שלא קורה היום לצערי ואף חמור מכך שפונים מנהלי ישיבות לקבל סיוע ולא נענים. ולהקים בהקדם את המשל"ט אשר יעקוב אחרי גילויי הידבקות לנגיף הקורונה בישיבות, וייתן הנחיות והוראות ברורות – איך צריך לנהוג במקרה של גילויי הדבקה, על מנת לבלום הידבקות נוספת. כמובן שדבר זה צריך להיעשות בהידברות מול מנהיגי הציבור החרדי וראשי הישיבות הקדושות".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      נו דרישה מופרזת מידי בשביל האדון השר, אולי, אולי יש כוונת מכוון?, שווה בדיקה. מה לא עושים להשמיץ את החרדים? ממשלת הזדון שאדון פז קורא לחרדים להצטרף, הזוי וצביעות.