פורסמו התנאים החדשים: אברכים לא יהיו זכאים לסבסוד במעונות

    איתי גדסי 2 Comment on פורסמו התנאים החדשים: אברכים לא יהיו זכאים לסבסוד במעונות

    בכך יוצאת לדרך גזירת המעונות של שר האוצר, אביגדור ליברמן שמטרתה להפלות אברכי כוללים מהסבסוד. ח"כ גפני תוקף: "השנאה של ליברמן לילדים החרדים לא יודעת שובעה"

    כן ללימודי תואר, לא ללימוד תורה | אביגדור ליברמן צילום: פלאש 90
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האגף למעונות יום ומשפחתונים בזרוע העבודה במשרד הכלכלה והתעשייה פרסם היום (חמישי) את מבחני הסבסוד להורים במעונות היום, במסגרתן ייקבע כי רק ילדים לשני הורים עובדים, או שהאבא לומד לימודי מקצוע תהא זכאית לסבסוד. בכך יוצאת לדרך גזירת המעונות של שר האוצר, אביגדור ליברמן שמטרתה להפלות אברכי כוללים מהסבסוד.

    על פי התנאים החדשים, הסבסוד יוענק להורים שעובדים בהיקף של 24 שעות שבועיות לפחות, או לחילופים להורה אשר לומד בהיקף של 24 שעות שבועיות לפחות במוסד לימודים מוכר (לימודי הכשרה מקצועית, לימודים מוכרים על ידי משרד ממשלתי שמטרתם השתלבות בשוק העבודה, תעודה, או תואר).

    ליברמן שולל ממשפחות האברכים את הזכאות לסבסוד מעונות יום לילדים בגיל הרך

    יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני תקף: "פקידי האוצר המתינו זמן רב שיבוא שר אוצר מושחת שמשאת חייו זה לפגוע בנשים עובדות שבעליהם לומדים תורה. 'השנאה של ליברמן לילדים החרדים לא יודעת שובעה'".

    ח"כ אורי מקלב הגיב: "באכזריות וברשעות פוגעים באימהות לתינוקות רכים שעושות מאמץ אדיר לאפשר את לימוד התורה בארץ ישראל. זהו נסיון לפגוע בלומדי התורה בארץ ישראל".

    "שר האוצר ילמד בדרך הקשה על מסירות נפשם של לומדי התורה כפי שלמדו כל רודפי עולם התורה בעבר. זאת ממשלה הרודפת את לומדי התורה וההלכה לשמה", אמר מקלב.

    הפוך ליברמן הפוך – פרשת דברים עם הרב אהרן לוי | צפו

    ח"כ יעקב אשר: "זו חזרה עלובה של לפיד לטעויות העבר שלו מימי ממשלת האחים, אין במהלך זה שום צידוק והגיון כלכלי או תעסוקתי, שכן בכך הממשלה פוגעת באחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של שוק התעסוקה החרדי – הנשים העובדות. השרה ברביבאי נושאת באחריות ישירה לחרפה הזו ולא תוכל להסתתר מאחורי גבו של שר האוצר ליברמן".

    ח"כ מאיר פרוש: "ליברמן מציג שרירים על החרדים, נראה אותו מטיל מס על וודקה ושאר המשקאות המשכרים. על הממשלה כולה והעומד בראשה יש מחויבות לגדוע את ההתפרעות הזו".

    יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ יצחק פינדרוס: "משניים אני מאוכזב: מהשרה ברביבאי המרבה לדבר על קידום מעמד האישה בישראל, אבל פוגעת באבחת חתימה ברבבות נשים חרדיות ובקריירה שלהן, ומרה"מ בפועל מנסור עבאס שאמור להבין יותר מכולם את הסכנה בפגיעה במיעוטים באופן ממוקד. היום אלו האברכים החרדים, מחר אלו המשפחות הבדואיות בנגב".

    ח"כ ישראל אייכלר: "החברה הישראלית לא הייתה שותקת על אפליה גלויה נגד אמהות ערביות במיוחד, ובוודאי שלא נגד אמהות שבעליהן סטודנטים שאינם משלמים מסים ומהגרים שאינם יהודים, ואפילו כאלה שבעליהן עבריינים וחברי כנופיית פשע".

    "ולעומת זאת העולם שותק ותומך בפגיעה תעסוקתית וחברתית באמהות יהודיות עתיד הדורות, שבעליהן לומדים תורה. בשלילת הזכות להנחה במעונות לנשות לומדי תורה במיוחד, מסמנים אותם במגן דוד כחול. ככה ייעשה לעם הדבק בתורה".

    "אנטישמיות היא אפליית יהודים ורדיפתם בגלל אורח החיים היהודי המושמץ. קריטוריונים מיוחדים לאפליית אמהות יהודיות בגלל התורה, זאת אנטישמיות גלויה".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      בוא נראה את העסקנים הממשלה מנסים לגייס את כל. הסכום שצריך עושים איזה מגבית או משהו כזה

    2. 1

      והביבר האיום והסרוח לא יזכה בקרוב להמשיך בחיים!