- רדיו קול חי - -

מסתמן: כבר בשבוע הבא יאושר החיסון השלישי מגיל 30

בכיר במערכת הבריאות, המשתתף בפורום המקצועי של משרד הבריאות למאבק בקורונה, אמר כי "מרבית בכירי משרד הבריאות בעד אישור החיסון השלישי לגילי 40 ומעלה כבר היום, וגם קבינט הקורונה, הממשלה וראש הממשלה מאוד דוחפים לזה. לאחר מכן, נראה שזה רק עניין של זמן, בתוך שבוע, שיאשרו את החיסון השלישי מעל גיל 30, ובספטמבר – לכל הגילאים האפשריים". כך מפרסם רן רזניק בישראל היום.

כפי שנחשף בתחילת השבוע בישראל היום, שורה של מנהלים ובכירים במערכת הבריאות, ובראשם מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, קראו להתחיל בחיסון שלישי גם לבני 40 ומעלה בהקדם. פרופ' אש אמר כי הוא תומך במהלך והוסיף: "נעקוב אחר נתוני היעילות והבטיחות בשבוע הקרוב, ונראה אם אפשר לקבל החלטה כזו".

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' חגי ציון, אמר כי גם הוא בעד מתן מנת דחף מגיל 40, והוסיף כי "דחייה של חיסון בני 40 עד 50 עלולה לעלות בחיי אדם. חיסון של בני 40 ומעלה יגדיל את המוגנות בפני וריאנט הדלתא בקרב האוכלוסייה ויפחית את התחלואה הקשה. אין היום דרך אחרת להוריד תחלואה, אלא על ידי התחסנות, ויש כבר מידע על מספר גדול של אנשים שקיבלו חיסון שלישי בלי תופעות חריגות ואף פחותות מאלה שהיו בחיסון השני".

פרופ' יהודה אדלר, מומחה לקרדיולוגיה, לרפואה פנימית ומינהל רפואי ויועץ קורונה לרשויות מוניציפליות, תומך גם הוא: "במצב הנוכחי, כשהמגיפה משתוללת בישראל בשל חדלות ההנהגה, אין ברירה אלא לתת עכשיו את החיסון גם מגיל 40".