כשהמלמדים למדו על כלי המשכן

    ארי טננבוים No Comments on כשהמלמדים למדו על כלי המשכן
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    קבוצה של עשרות אנשי חינוך ומחנכים הגיעו במהלך השבוע האחרון לביקור וסיור באתר "שילה הקדומה" הממוקם בבנימין זאת בכדי לעקוב מקרוב וללמוד את נושא המשכן, כליו ומידותיו לקראת תחילת שנת הלימודים שנפתחה בימים האחרונים.

    מדובר בסיור יוצא דופן שערכו עשרות מחנכים ואנשי חינוך מתלמוד תורה 'נחמת ציון' בירושלים, המחנכים הגיעו למקום ימים ספורים קודם תחילת שנת הלימודים וזאת בכדי להביט ולהבין מקרוב את כל נושא המשכן וכליו במקום בו עמד המשכן לפני שנות דור.

    לא מדובר בסיור ראשון של מחנכים במקום, בהנהלת "שילה הקדומה" מספרים על מאות מחנכים ואנשי חינוך שמגיעים למקום באופן רציף בכדי ללמוד את נושא המשכן וכליו לעומק דבר אשר מוסיף להם רבות בהנגשת הלימוד לצעירי הצאן במהלך שנת הלימודים.

    המחנכים מתלמוד תורה 'נחמת ציון' בירושלים עמדו נפעמים נוכח המקום המיוחד. במשך שעות ארוכות הם עברו בין עמדות כלי המשכן השונים ולמדו את הנושא באופן מעמיק בכדי שהם יוכלו ללמד טוב יותר את הנושא בעתיד.

    יצוין כי האתר מזוהה עם שילה הקדומה המוזכרת בתנ"ך, אשר הייתה המרכז הדתי והרוחני של עם ישראל בתקופה שלפני המלוכה, ואשר בה הוצב משכן אוהל מועד וארון הברית. בשילה הקדומה נקשרו אירועים חשובים ודמויות מרכזיות במקרא שבזכותם נתקדש האתר בתקופות שונות.

    רציפות היישוב שהתקיימה בשילה מתבטאת בשרידים מתקופות מגוונות. אתר "שילה הקדומה" נמצא כ-30 ק"מ צפונית לירושלים וכ-35 ק"מ מזרחית לאלעד, צמוד לישוב שילה ולכביש 60. גובהו כ-700 מטרים מעל פני הים והוא נכלל בתחומי המועצה האזורית מטה בנימין.



    0 תגובות