מזכיר מושב "בית מאיר": "אני מרים דגל אדום אנחנו במלכודת אש"

    מהדורת הבוקר No Comments on מזכיר מושב "בית מאיר": "אני מרים דגל אדום אנחנו במלכודת אש"

    בראיון כאוב ל"קול חי" סיפר מזכיר מושב בית מאיר על השריפה שפקדה את הרי יהודה | הוא הודה לכוחות הכיבוי והחירום ש"עושים את עבודתם נאמנה" | הוא קרא בכאב לגורמי המדינה לסייע לישוב בציר חייץ וכביש מילוט להצלת היישוב בעתיד

    מוקדי השריפה בנחל צובה בין הר טייסים להר איתן. צילום: רועי שטראוס רשות הטבע והגנים
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: רועי שטראוס רשות הטבע והגנים

    מזכיר המושב בית מאיר יעקב רייס סיפר בראיון הבוקר ב"מהדורת הבוקר" על מאמצי הכיבוי ועל השריפה הגדולה שליחכה את קו הבתים הראשון ושרפה כמה לולים בפאתי היישוב. הוא ספר על התחושה הקשה בשל השריפה והנזק הכבד לנוף ולטבע הירוק ששרף את הטבע והפסטורליה סביבות היישוב.

    כבר שלשום ב-00:00 בלילה הכלנו את האש והתושבים חזרו אל הבתים. כרגע אנחנו מתמודדים עם שריפות קטנות שמתפתחות". רייס סיפר על השריפה הגדולה בשנת 1995 שכמעט כילתה את המושב ואמר: "בארבעת השנים האחרונות אנחנו פונינו מהבתים ארבע פעמים בעקבות שריפות בקרבת היישוב. אני רוצה להרים דגל אדום המושב הוא מלכודת אש יש רק דרך גישה אחת אל המושב יש כניסה ויציאה אחת למושב. אבל אין סומכים על הנס חייבים לעשות מעשה ולאפשר ציר מילוט וליצר ציר חייץ שימנע אסון".

    "אני לא רוצה לתת ציונים לרשויות אם זה מחדל, אנחנו עובדים מולם הרבה זמן ולמרות הבטחותיהם שום דבר לא מתקדם. אני רוצה להודות לגופי החירום שעשו מעל ומעבר שעושים את עבודתם נאמנה. יש דרכים למנוע את האש ולמזער את האש.

    "האש החלה אצלנו, אנחנו ראינו את נקודת ההתחלה בחלק הצפוני של המושב. שתי כבאיות שרכשנו בעקבות השריפה ב-2016 וכיתת הכוננות שלנו נתנו מענה ראשוני עד להגעת צוותים מתחנת בית שמש. המקום ממנו החלה השריפה איננו מקום מתויר.  לכן, או שמדובר בהצתה מכוונת בשתי נקודות או שמדובר בטעות של אחד מאנשי היישוב".

    "ברוך ה' אנשים חזרו הביתה הכל עדיין אפוף עשן אבל פחות או יותר החיים חוזרים יחסית למסלולם" סיכם רייס את הראיון.



    0 תגובות