חה"כ אורי מקלב: מתייחסים לחינוך החרדי כחצר האחורית"

    אבי רבינא 1 Comment on חה"כ אורי מקלב: מתייחסים לחינוך החרדי כחצר האחורית"

    ח"כ אורי מקלב בוועדת החינוך: "אם משרד החינוך יכריז כי החינוך הממלכתי לא נועד לחסל את המוכר שאינו רשמי נשתף איתו פעולה" | ח"כ מקלב הודיע כי אם יוחלט על התחסנות תלמידי בתי הספר מערכת החינוך החרדי תשתף פעולה באופן מלא | חבר הכנסת מסיעת דגל התורה התייחס בדבריו למשבר הפוליטי בעיר בית שמש ואמר: "מתייחסים למערכת החינוך החרדית כחצר האחורית של מערכת החינוך"

    ילדי תלמוד תורה צילום: ברסלב גלובל
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חבר הכנסת אורי מקלב התייחס היום בדיון בוועדת החינוך לךהצעת החוק אותה מקדמת סיעת "ישראל ביתינו" בהובלת יו"ר ועדת הכספים ח"כ אלכס קושניר לקידום מוסדות ממלכתי-חרדי: "אנחנו לא משתפים פעולה עם המחוז החרדי, כל מה שהם רוצים זה לחסל את החינוך העצמאי, אנחנו לא יכולים לשתף פעולה עם דבר כזה. אנחנו לא מפריעים למי שרוצה ללכת לשם אבל כל המערכת הזו של המחוז החרדי נועדה להפסיק את מוסדות המוכר שאינו רשמי וברגע שהם יכריזו אחרת אנחנו נשתף פעולה". אמר ח"כ מקלב ותקף את הצעת החוק שהגיש  להקמת זרם חינוכי חדש לציבור החרדי.

    מקלב אמר, מצד אחד יו"ר המפלגה שלו ליברמן אומר שהילדים שלנו לא יודעים לוח הכפל וילדים של חברי כנסת מהמפלגה שלו לומדים במוסדות של החינוך העצמאי. במקום שיו"ר ועדת הכספים ידאג לנשים הרות לחל"ת ועוד הוא מתעסק בדברים אלו, במקום לדואג לתחלואי מערכת החינוך הכללית הוא מנסה לחסל את המוכר שאינו רשמי".

    ח"כ אורי מקלב התייחס למצוקת כיתות הלימוד בבית שמש ואמר, הייתי לפני כשבוע בעיר בית שמש, יש ילדים שהולכים לבית ספר ויש מי שאין לו לאן ללכת" אמר. מקלב הוסיף כי אם יוחלט על התחסנות תלמידי בתי הספר מערכת החינוך החרדי תשתף פעולה באופן מלא.

    אורי מקלב

    פלאש 90

     

    ח"כ אורי מקלב התייחס בדבריו להערכות מערכת החינוך החרדי לנגיף הקורונה ואמר כי הייתה הערכות בלתי רגילה גם של מערכות החינוך וגם של ראשי הרשויות עם בדיקות סרולוגיות. ח"כ מקלב הודיע לחברי הוועדה כי אם יוחלט על התחסנות התלמידים בבתי הספר מערכות החינוך ישתפו פעולה בצורה מלאה. רוב רובה של מערכת החינוך החרדית מורה וממליצה להתחסן, אנחנו נמצאים שבוע לאחר פתיחת שנת הלימודים ואנחנו רואים ב"ה שאין אחוזי הדבקה גבוהים – זה נותן אינדיקציה למערכת החינוך הכללית.

    אנחנו גאים במערכת החינוך החרדית, זו מערכת החינוך שלא שבתה מעולם, יש לה גמישות בלתי רגילה לקיים לימודים בכל עת ובכל זמן היות ואנחנו רואים בחינוך הדור הצעיר כערך חשוב מאוד. אני מבקש לדחות את הטענות על רמת הלימודים של תלמידי מערכת החינוך, אני מוכן לעשות כבל מבחן של רמת התלמידים של מערכת החינוך החרדית. שר האוצר טען שהתלמידים לא יודעים לוח הכפל זו הוצאת דיבה של ממש, התלמידים החרדים מקבלים ארגז כלים רחב מאוד, אנחנו רואים את זה לאחר מכן בהשתלבות של התלמידות בשוק התעסוקה. בסיום דבריו קרא הרב מקלב להגמיש את מועד פתיחת שנת הלימודים, אני מוטרד בכך שתלמידים רבים יגיעו לחגים עם הפסד לימודי רב.

    גם יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני השתתף בדיון ועדת החינוך בנושא פתיחת שנת הלימודים בחינוך החרדי ואמר: "'ממלכתי חרדי' זה תרתי דסתרי, אל תעשו צחוק מהעניין, אנחנו מתנגדים לזה בכל תוקף! לחינוך החרדי יש עצמאות פדגוגית".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אני לא מבין, כשהממשלה התערבה בחינוך החרדי בתקנות הקורונה המנהלים אמרו "לא יקום ולא יהיה, לא יתערבו לנו.. " ועכשיו, כשבנט באמת אימץ את מדיניות ה'לא מתערבים' – עוד יש לחרדים טענות ??!!