שרת הפנים שקד: "היערכו לקיום תפילות בחוץ"

    איתי גדסי 2 Comment on שרת הפנים שקד: "היערכו לקיום תפילות בחוץ"

    שרת הפנים במסר אישי לראשי הרשויות: "היערכו לקיום התפילות בחוץ" | המכתב מכוון לקראת חגי תשרי והימים הנוראים ובשל התפשטות "זן הדלתא" של נגיף הקורונה | משרד הפנים והמשרד לשירותי דת נערכים לסייע לרשויות ולבתי הכנסיות לקיים באופן המיטבי את תפילות החג כסדרם

    תפילה במרחב הפתוח צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השרה שקד לראשי הרשויות – בעקבות התפרצות הקורונה, היערכו לקיום התפילות בחוץ ובמבני ציבור. המכתב ששלחה שרת הפנים, איילת שקד, באופן אישי לכל ראשי הרשויות בישראל ופנתה אליהם להיערך לתפילות הימים הנוראים וחגי תשרי בצל ההתפרצות המחודשת של נגיף הקורונה.

    משרד הפנים והמשרד לשירותי דת נערכים לסייע לרשויות המקומיות וכן לבתי הכנסיות לקיים באופן המיטבי את תפילות החג כסדרם תוך שמירה על בריאות המתפללים. כל זאת בהתאם להחלטות אשר תקבל הממשלה ולהנחיות משרד הבריאות בעקבות  התפשטות "זן הדלתא" של נגיף הקורונה.

    שרת הפנים ביקשה להיערך לקיום התפילות בשטחים פתוחים בכל ההיבטים הלוגיסטיים כדוגמת פריסת רשתות הצללה, אמצעי מיזוג וכדומה, וכן למפות את מבני ציבור וחצרותיהם שלא בשימוש בימי החג כגון: בתי ספר, גני ילדים, מתנסים ועוד, במטרה לאפשר למתפללי בתי הכנסת לעשות בהם שימוש. זאת לטובת פיזור המניינים הגדולים למניינים קטנים יותר ובטוחים וכדי להגן על בריאות המתפללים.

    שרת הפנים, איילת שקד: "אנו נמצאים בעיצומה של התפרצות מחודשת של נגיף הקורונה אשר עלולה להוביל לכך שגם בשנה הזו נצטרך כולנו להתאים עצמנו לקיום התפילות המיוחדות של הימים הנוראים וחגי תשרי באופן שונה מהרגיל– ולכך עלינו להיערך בהתאם".

    במקביל כמו בלי קשר, חבר הכנסת משה גפני יצא במתקפה נגד איילת שקד: "לא מקבל את האמירה שאנחנו מכילים את המתים! זה חמור מאוד שמדברים כך – אין יראת אלוקים במקום הזה – והרגוני. צריך לעשות הכל כדי שאנשים לא יחלו ולא ימותו".

    כזכור, מוקדם יותר היום יצא הרב ירוסלבסקי מגדולי רבני חב"ד שקרא לאסור  על מתנגדי החיסונים להיכנס לבית הכנסת: "ומי שלא התחסן על פי הוראות משרד הבריאות (גם אם החלים מקורונה), אסור לו להיכנס לבית הכנסת או לכל מקום ציבורי כי זה דיני נפשות".



    2 תגובות

    מיין תגובות