לאחר כניסת החוק הפולני: לפיד הורה לשגריר לשוב לישראל

    אבי רבינא No Comments on לאחר כניסת החוק הפולני: לפיד הורה לשגריר לשוב לישראל

    נשיא פולין חתם על החוק המגביל החזרת נכסים שנשדדו ע"י הנאצים בפולין בתקופת השואה | שר החוץ הגיב בחריפות והורה על החזרת השגריר ללא הגבלת זמן, לפיד הבהיר כי יתאם מול האמריקנים את המשך הצעדים מול פולין

    שר החוץ, יאיר לפיד צילום: יונתן סינדל / פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המאבק בין הממשלה לממשלה הפולנית נמשכת: ‏נשיא פולין, אנדז׳יי דודה, חתם על החוק המגביל ניצולי שואה וצאצאיהם מלתבוע פיצוי על רכוש שנגזל. לאחר החתימה החוק כעת נכנס באופן רשמי לתוקף. ‏לאחר שחתם אמר הנשיא דודה: "החוק ישים קץ לעידן הכאוס המשפטי, לחוסר הוודאות של מיליוני פולנים ולחוסר הכבוד לזכויות היסוד של אזרחי המדינה".

    שר החוץ יאיר לפיד אמר בתגובה לחתימת נשיא פולין: "הוריתי הערב לממונה על השגרירות בוורשה לחזור מיד לישראל להתייעצויות ללא הגבלת זמן. משרד החוץ ימליץ היום לשגריר פולין בישראל להמשיך את חופשתו בארצו". לפיד הוסיף, "אנחנו מקיימים שיחות תיאום עם האמריקאים על דרכי תגובה בהמשך".

    שר החוץ לפיד אמר: "פולין אישרה היום, לא בפעם הראשונה, חוק אנטישמי ולא מוסרי. הוריתי הערב לממונה על השגרירות בוורשה לחזור מיד לישראל להתייעצויות ללא הגבלת זמן. השגריר החדש לפולין, שאמור היה לצאת בקרוב לוורשה, לא ייצא לפולין בשלב זה"

    משרד החוץ ימליץ היום לשגריר פולין בישראל להמשיך את חופשתו בארצו. כדאי שינצל את הזמן העומד לרשותו, כדי להסביר לפולנים מה משמעות השואה בעיני אזרחי ישראל ועד כמה לא נסבול זלזול בזכר הנספים ובזיכרון השואה. זה לא ייעצר כאן".

    שר הביטחון בני גנץ אמר: "החוק נגד תביעות יהודים שעבר בפולין, מונע צדק מקורבנות השואה ובני משפחותיהם. זהו חוק חמור ובלתי מוסרי שאני כבן לניצולי שואה מזועזע ממנו עמוקות".

    עוד הוסיף, "השבת רכוש היא חלק קטן אך משמעותי בתהליך למימוש זכויותיהם של אלה ששרדו והכרה באנשים שנספו באחד מאירועי רצח העם הגדולים בהיסטוריה. אני קורא לכל השותפים של ישראל בעולם לגנות את החוק ולפעול לביטולו".

    ראש הממשלה, נפתלי בנט אמר: "ישראל רואה בחומרה את אישור החוק שמונע מיהודים לקבל פיצוי על רכוש שנגזל מהם בתקופת השואה, ומצרה על העובדה שפולין בוחרת להמשיך לפגוע במי שאיבדו את עולמם. מדובר בהחלטה מבישה ובזלזול מחפיר בזיכרון השואה. זהו צעד חמור שישראל לא תוכל לעמוד מולו בשוויון נפש".



    0 תגובות