פרופ' אש: "המצב מדאיג, חושש מהמשך העלייה למרות ההגבלות"

    צבי טסלר No Comments on פרופ' אש: "המצב מדאיג, חושש מהמשך העלייה למרות ההגבלות"

    מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש: "מספר המאומתים מגיע לשיאים חדשים בכל יום והמצב בהחלט מדאיג. הקבינט אישר אתמול מספר צעדים ואנו מקווים שהם יהיו אפקטיביים. אסור להישאר אדישים לנתוני התחלואה, ואסור לנהוג בשאננות"

    נחמן אש צילום: פלאש 90
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש מסר היום הצהרה לתקשורת, על רקע המשך העלייה בתחלואה. פרופ' אש אמר כי כי הוא חושש שהמצב ימשיך ויחמיר על אף ההגבלות החדשות.

    "מספר המאומתים מגיע לשיאים חדשים בכל יום והמצב בהחלט מדאיג", אמר אש. "הקבינט אישר אתמול מספר צעדים ואנו מקווים שהם יהיו אפקטיביים. אסור להישאר אדישים לנתוני התחלואה, ואסור לנהוג בשאננות. הקפדה על יישום ההנחיות היא מהותית. כשמקפידים על ההנחיות: עטיית מסכה, תו ירוק, שמירת בידוד – אפשר להצליח יחד לעבור את זה".

    בהתייחסו למבצע החיסונים, אמר אש: "עד כה חוסנו במנה השלישית מעל ל-700 אלף איש מעל גיל 60, אך יש עוד כברת דרך כדי לצלוח את המהלך. יש עוד מיליון אנשים שעדיין לא התחסנו בחיסון הראשון – צאו להתחסן".

    לדבריו "מדינת ישראל היא החלוצה בעולם במתן החיסון השלישית, לכן אנחנו רוצים לבחון את מנת החיסון גם עבור גילים צעירים יותר – וההחלטה תתקבל בכובד ראש ולאחר שיקולים רבים".

    אש התייחס לעלייה במגזר החרדי: "התחלואה במגזר החרדי מדאיגה אותנו, וזו הזדמנות לקרוא למגזר החרדי להקפיד על ההנחיות ולרוץ להתחסן. נפרסם בימים הקרובים מתווה לקראת החגים לקיום של תפילות בטוחות בבתי הכנסת".

    פרופ' אש התייחס לנושא הטיסות לאומן: "מתווה הנסיעות לאומן גובש – אנו מתבססים על המתווה המוכר למדינות שאסור לטוס אליהן – ומרבית המדינות הן כאלה שמותר לטוס אליהן אך צריך להיכנס לבידוד בחזרה מהן – ואוקראינה נמצאת בתוך הקבוצה הזו".

    עוד הוסיף: "כל היוצאים לאומן ייאלצו לעבור בדיקה לפני הטיסה והדבר השני שאנחנו מתארגנים בכדי לקיימו – הוא ביצוע בדיקות מהירות לפני העלייה למטוס מאוקראינה ולזהות מאומתים לפני שהם חוזרים לישראל".

    מנכ"ל משרד הבריאות אמר שיש מלאי מספיק למתן חיסונים בהתאם לנתונים לפחות לשבועות הקרובים. כמדיניות לא ימסרו מספרים.

    היום צפוי הצוות לטיפול במגיפות להמליץ על הרחבת מתן הבוסטר לאוכלוסיות נוספות.



    0 תגובות