לפיד על העברת החוק הפולני: "פוגעת בזיכרון השואה ובזכויות קורבנותיה"

    שלמה ריזל No Comments on לפיד על העברת החוק הפולני: "פוגעת בזיכרון השואה ובזכויות קורבנותיה"

    שר החוץ יאיר לפיד גינה את העברת החוק הפולני בפרלמנט שמגביל את החזרת נכסי היהודים שהנאצים גנבו מהם בשואה | חה"כ יוראי להב הרצנו ממפלגתו מתח גם הוא ביקורת חריפה ואמר:" ישראל מוכרחה לפעול בכל הכלים המדיניים שעומדים לרשותה"

    בית הכנסת בפולין צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הערב (רביעי) הפרלמנט הפולני העביר את חוק הרכוש המגביל אפשרות להשבת רכוש שהנאצים גנבו מיהודים. שר החוץ יאיר לפיד בתגובה: "מדינת ישראל לא תתפשר על שום פסיק בזכרון השואה. אני מגנה את חקיקת הפרלמנט הפולני שהתקבלה היום הפוגעת בזכרון השואה ובזכויות קורבנותיה".

    עוד הוסיף, "כבר ב-2018 התנגדתי להצהרה המשותפת שאומצה והיא נבחנת מחדש בימים אלה. אמשיך לעמוד נגד כל ניסיון לשכתב את ההיסטוריה, ולקדם פשרות וויתורים על חשבון שואת העם היהודי וזכויות קורבנות השואה. פולין יודעת מהו הדבר הנכון לעשותו, לבטל את החוק".

    גם ח"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד) בעקבות העברת חוק פולני המונע השבת רכוש לניצולי השואה ולצאצאיהם: "בתחילת ינואר 1937 הכריז שר החוץ הפולני יוזף בק בפרלמנט שמיליון יהודים בפולין הם "מיותרים". היום באותו בניין פרלמנט שללו מהנרצחים והשורדים את הזכות להשיב את רכושם שנגזל מהם בתקופת השואה. האנשים התחלפו – האנטישמיות הממסדית ממשיכה לבעור.

    זוהי מתקפה בוטה כנגד האמת, המוסר והצדק. ישראל מוכרחה לפעול בכל הכלים המדיניים שעומדים לרשותה כדי לבטא את שאט הנפש מההחלטה המחפירה הזאת, שיותר מכל – נותנת תוקף מוחשי לביטוי "הרצחת וגם ירשת".



    0 תגובות