הפרלמנט הנורבגי: שרון רופא אופיר הושבעה לח"כ במקום השר אבידר

    איתי גדסי No Comments on הפרלמנט הנורבגי: שרון רופא אופיר הושבעה לח"כ במקום השר אבידר

    לאחר המינוי המיותר: ח"כ שרון רופא אופיר הצהירה אמונים במליאת הכנסת ותכהן כח"כ בסיעת ישראל ביתנו במקומו של השר ללא תיק, אלי אבידר

    צילום: ישראל רובין

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חברת הכנסת שרון רופא אופיר, שנכנסה לכנסת בעקבות התפטרותו של אלי אבידר במסגרת החוק הנורבגי, הצהירה אמונים במליאת הכנסת ותכהן כחברת כנסת מטעם ישראל ביתנו.

    כזכור, לפני כשבוע אישרה מליאת הכנסת את מינויו של ח"כ אלי אבידר לשר בלי תיק במשרד ראש הממשלה. בהצבעה שמית תמכו 54 בהודעה מול 48 שהתנגדו.

    מיד לאחר ההצבעה עלה אבידר להצהיר אמונים מעל הדוכן. חברי הכנסת דוד אמסלם שאלו אותו מה אלי אבידר היה אומר על זה אם היה באופוזיציה, ואבידר השיב: "רציתי להיות שר הדיגיטל, לא רצו".

    על מינויו של אבידר, שהיה ממובילי המחאה נגד ממשלת נתניהו-גנץ המנופחת, נמתחה ביקרות רבה. אבידר, שביקר בחריפות את השיטה הפסולה, נקט בה בהזדמנות הראשונה שנקרתה לו והפך לשר ללא תיק.

    על פי פרסומים בכלי התקשורת, מינויו של אבידר הגיע לאחר שאיים שלא יצביע יחד עם הקואליציה, לאחר שלא קיבל תפקיד למרות פעילותו הפוליטית במפלגה. בקואליציה החליטו למנותו לשר בכדי שיתפטר במסגרת החוק הנורבגי, וכך יוסר האיום על שלומה של הקואליציה.

    שר הציניות: "תכנון אסטרטגי" של בזבוז כספי ציבור \ ישראל רובין | דעה

    יו"ר מפלגת נעם, וחבר סיעת הציונות הדתית חה"כ אבי מעוז פנה אתמול (שלישי) ליועץ המשפטית לכנסת, עו"ד שגית אפיק בבקשה כי תורה לרה"מ החלופי, יאיר לפיד לחשוף את ההסכם עם השר אלי אבידר סביב מנויו של אבידר לשר, וזאת כמתחייב בחוק יסוד הממשלה.

    "‏בחוק יסוד הממשלה סעיף 1א מופיע כי בכל מינוי שר או סגן שר לאחר כינון הממשלה, יש להניח את ההסכם ‏על שולחן הכנסת לא יאוחר מ-24 שעות מההצבעה על המינוי", כתב חה"כ מעוז ליועמ"שית הכנסת.

    לדברי מעוז "‏מאחר ומדובר במינוי של חבר כנסת מסיעה שאינה של רה"מ החליפי, ולאחר שיו"ר סיעתו של השר אבידר ‏החליט שלא למנותו על חשבון מכסת השרים שקיבל בהסכם הקואליציוני, עולה החשש כי ישנו הסכם בכתב ‏או בעל פה בין רה"מ החליפי לשר אבידר, כדי שלא יפיל את הממשלה בהצבעות חשובות, ובתמורה יתמנה ‏לשר ואולי אף ייכלל ברשימת יש עתיד בכנסת הבאה, הסכם, שככל וישנו, לא הובא לידיעת הכנסת לפני הצבעה כמתחייב בחוק".

    לאור כך ביקש הח"כ להורות על פרסום ההסכם ככל שקיים "‏אשר על כן ובכדי ליצור שקיפות ועמידה בתנאי החוק, אבקש כי תורי לרה"מ החליפי ולשר אבידר להודיע אם ‏ישנו הסכם, וככל וישנו, לפרסמו לכנסת בהקדם האפשרי", סיים.



    0 תגובות