לאחר 5 שנות מאבק: החלו העבודות להנגשת מערת המכפלה

    קובי פינקלר No Comments on לאחר 5 שנות מאבק: החלו העבודות להנגשת מערת המכפלה

    העבודות מתבצעות על ידי אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון ובפיקוח קמ"ט (קצין מטה) ארכיאולוגיה של המנהל האזרחי, וצפויות להימשך כחצי שנה

    מערת המכפלה צילום: משה גולדשטיין
    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בהתאם להחלטת שר הביטחון, בני גנץ, אתמול (ראשון) החלו העבודות להנגשת מערת המכפלה. העבודות מתבצעות על ידי אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון ובפיקוח קמ"ט (קצין מטה) ארכיאולוגיה של המנהל האזרחי, וצפויות להימשך כחצי שנה. פתרון הנגשת מערת המכפלה כולל בניית ציר גישה ממתחם החניות לרחבת המערה, ומעלון עם גשר שיאפשר למתפללים בני כל הדתות להגיע לאתר.

    כזכור, לפני כ-5 חודשים ולאחר מאבק ארוך בן חמש שנים, בית המשפט המחוזי בירושלים פסק כי ניתן להנגיש את מערת המכפלה על ידי הקמת השביל ומעלית. במסגרת המאבק התקיימו כחמש דיונים בוועדת חו"ב וכן הביעו תמיכה במאבק 140 חברי כנסת.

    מערת המכפלה הינו המבנה השני בקדושתו לעם היהודי, חרף זאת המקום נעול בפני אנשים עם מוגבלות עקב גרמי המדרגות ארוכים. קרוב למאה מדרגות.

    מנכ"ל ארגון 'בצלמו', שי גליק שהיה ממובילי המאבק להנגשת המערה, מסר: "מדובר ביום היסטורי. התחלת עבודות הבניה להנגשת המערה זה ניצחון לזכויות אדם. לכל אדם יש זכות להגיע לבקר ולהתפלל בקברי אבות ואמהות. אני רוצה להודות לראש הממשלה הקודם והנוכחי שאישרו את ביצוע הדבר ולהודות לשר הביטחון שלא היסס והורה להנגיש בפועל את המקום. נמשיך ללוות את העבודות עד לפיתרון ההנגשה המלא כדי שכל אדם יוכל להגיע בכבוד".

    יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "טוב שהעבודות התחילו סוף סוף, אבל דרך הייסורים שצריכים לעבור בעניין כל כך הומני למען הנגשת מערת המכפלה לנכים, לא מתקבלת על הדעת וצריכה להדליק נורה אדומה. בושה וחרפה שבמדינה ריבונית צריכים להתחנן כדי לבנות מעלון לנכים באתר קדוש ליהודים בו שוכנים אבות האומה".



    0 תגובות