זינוק בביקוש לציוד נשימתי ביד שרה בשבוע האחרון

    אליהו גרין No Comments on זינוק בביקוש לציוד נשימתי ביד שרה בשבוע האחרון

    ביד שרה מדווחים זינוק של 31% במספר ההשאלות של מחוללי חמצן בשבוע האחרון, ביחס לשבועות הקודמים

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביד שרה נערכים לאפשרות של המשך העליה בתחלואת הקורונה, באמצעות עיבוי מערך הציוד ב- 119 הסניפים בכל הארץ, וכן תגבור מערך אשפוז הבית באמצעות רופאים ואחיות שמגיעים לבתי המאושפזים בירושלים ובסביבתה.

    על רקע העליה בתחלואת הקורונה, והעומס הכבד בחדרי המיון ובמחלקות הפנימיות בבתי החולים, ביד שרה מדווחים על עליה בפניות בשבוע האחרון, בבקשות לסיוע בציוד נשימתי.

    ביחס ל-3 השבועות הקודמים נרשמה עליה של 31 אחוזים, וביחס לתקופה המקבילה אשתקד מדובר בזינוק חד של 70%. ביחס לתקופה המקבילה בשנת 2019 (לפני הקורונה) מדובר בעליה חדה של 133%.

    יצויין שבתקופה המקבילה אשתקד מספר החולים במצב קשה היה גבוה ביותר מ-70% ממספר על המתאשפזים כיום, אולם בפועל מספר השאלות המחוללים היום גבוה ב-70% מהשנה שעברה, מה שמעיד על תחלואה סמויה נרחבת, שמטופלת באמצעות אשפוז בית.

    בחלוקה למגזרים נראה שעיקר העליה היא בציבור הכללי – זינוק של 45% ביחס לשבועות הקודמים. בציבור החרדי נרשמה עליה של 28%, בהשאלת מחוללי חמצן בשבוע האחרון. במגזר הערבי נרשמת יציבות בהשאלת ציוד נשימתי.

    בנוסף, ביד שרה מציעים לתושבי ירושלים וסביבתה, אפשרות לאשפוז ביתי מלא, שמאפשר למחלימים להימנע מאשפוז מיותר בבית חולים, נוכח הדיווחים של מנהלי המחלקות בבתי החולים על עומס רב ותפוסה מלאה במיון ומחלקות הפנימיות. מערך האשפוז הביתי של יד שרה שעובה בימים אלו, נותן שירות לכל מי שמעוניין להחלים בביתו (כולל חולי קורונה), להתאשפז בסביבה הטבעית, ולקבל מערך טיפולי שכולל רופאים ואחיות מנוסים.

    כמו כן, בעקבות העליה במספר הבידודים, הוחלט לתת מענה לטובת מבודדים (שאינם מאומתים לקורונה) במיון ערב של יד שרה בירושלים. צמוד לחדר המיון של יד שרה, נפתח מתחם נפרד ומבודד, שיאפשר להעניק סיוע רפואי במרכז לרפואה דחופה לחייבי בידוד שאינם מאומתים, מבלי לסכן את שאר הבאים למיון. המרכז ערוך לתת שירות ליותר מ-20 אלף חייבי בידוד בירושלים רבתי.

    במקביל משיך לפעול מערך הבדיקות המהירות לקורונה בחדר המיון, לטובת התו הירוק.

    משה כהן, מנכ"ל יד שרה: "בחודש האחרון נערכנו לאפשרות של גל תחלואה, ואנחנו ערוכים לספק ציוד נשימתי וסיוע רפואי לכל הפונים. לצערנו הרב אנחנו רואים את העליה בשבועות האחרונים ואת הזינוק החד בשבוע האחרון עם מספרים שלא ראינו גם בשנה שעברה, למרות שאז בתי החולים קיבלו יותר חולי קורונה מאשר היום".

    "רק אתמול בשעות הקטנות של הלילה, קיבלנו קריאות דחופות למוקד החירום הרפואי, וסייענו למספר חולי קורונה שהיו זקוקים בדחיפות לציוד נשימתי מציל חיים".

    "אנו קוראים לאנשים שלא לחשוש לקבל סיוע רפואי, על מנת לאפשר להם לקבל את הטיפול לו הם זקוקים, ולקבל מאיתנו את כל הסיוע שיידרש באמצעות ציוד בחיבור למוקד החירום הרפואי בכל הארץ, ובירושלים והסביבה גם באמצעות מערך האשפוז הביתי עם הרופאים והאחיות המסורים והמקצועיים".



    0 תגובות