פרופ' חגי: "לצאת למבצע התחסנות נרחב ולהפחית את הצורך בסגרים"

    צבי טסלר 1 Comment on פרופ' חגי: "לצאת למבצע התחסנות נרחב ולהפחית את הצורך בסגרים"

    יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, פונה במכתב לרה"מ ולשר הבריאות ומפציר בהם לצאת למבצע חיסונים נרחב בקרב מיליון אזרחים ובכך למנוע את הצורך בסגרים והגבלות נוספות

    חיסון צילום: פלאש 90
    12:16
    29.03.24
    קובי פינקלר No Comments on נעצרו מחבלים שהיו מעורבים בפיגועי ירי ומטענים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע הדיווחים מקבינט הקורונה על סגר שצפוי ככל הנראה לצאת לדרך בתקופת החגים, יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, במכתב לרה"מ נפתלי בנט ולשר הבריאות ניצן הורוביץ מפציר בהם, "לפני שחלון ההזדמנויות נסגר – יש לצאת למבצע מיוחד למיצוי מקסימלי של פוטנציאל ההתחסנות בקרב מיליון תושבים מעל גיל 12, על מנת לצמצם את הצורך בסגר נוסף".

    לדברי פרופ' חגי, במסגרת מבצע שכזה, יש לרתום את קופות החולים ולתמרץ אותן על פי יעדים, כדי שיוכלו להשקיע בתשתיות נוספות ובכח האדם הדרוש על מנת להגביר את הפניות היזומות למבוטחים ולהרחיב את הנגישות של מרכזי החיסון בתוך הקהילות השונות.

    "אין ספק כי ההיכרות המוקדמת של הצוות הרפואי עם הקהילה, יכולה לסייע מאוד בהחלטה של המטופלים". לדבריו, יש להשקיע במקביל במאמצי הסברה והנגשה מיוחדים במגזר הערבי, שם עדיין מזהים שיעורי התחסנות נמוכים יותר" כותב חגי.

    פרופ' חגי הסביר כי ככל שמבצעי ההתחסנות יגיעו קרוב יותר בתוך הקהילה, תוך חשיבה יצירתית והתאמת אופי הפעילות לקהילות השונות – כך יגברו סיכויי ההצלחה. מבצעים כאלה נעשו בתחילת השנה בחלק מן הרשויות המקומיות, ויש לאמץ את הגישה גם ברמה הארצית.

    בסיום מכתבו מבהיר פרופ' חגי כי "הצלחת המבצע תסייע להפחתת התחלואה בישראל, היא תסייע להציל חיי אדם ותפחית את הצורך בהגבלות קשות או אפילו בסגרים, שייפגעו כלכלית במשק ובכולנו".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      צודק פרופסור ציון חגי יו"ר ההסתדרות הרפואית באומרו שעדיף מבצע חיסון מקיף, כולל ומוקפד על פני סגר משתק. יש לדבריו, פוטנציאל התחסנות של כמיליון בני אדם מעל גיל 12 וזה קריטי לחיסון העדר.