דיווח: חוטפי הספינה הסינגפורית שחררו אותה לדרכה

    שלמה ריזל No Comments on דיווח: חוטפי הספינה הסינגפורית שחררו אותה לדרכה

    על פי הדיווח, חוטפי הספינה הסינגפורית ירדו ממנה מול חופי איחוד האמירויות והאירוע הסתיים בשלום. אתמול נטען כי הספינה Asphalt Princess הנושאת דגל פנמה ומובילה מלט, נחטפה מול חופי איחוד האמירויות, לאחר שקבוצה של 8 עד 10 חמושים עלו עליה

    ספינה. אילוסטרציה צילום: שי / FLASH90  
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משרד הסחר הימי הבריטי הודיע הבוקר (רביעי) כי חוטפי ספינת הסחר ירדו ממנה במפתיע מול חופי איחוד האמירויות והאירוע הסתיים בשלום.

    כזכור, אתמול (שלישי) דווח כי הספינה Asphalt Princess הנושאת דגל פנמה ומובילה מלט, נחטפה מול חופי איחוד האמירויות, לאחר שקבוצה של 8 עד 10 חמושים עלו עליה. במערב העריכו כי מדובר בכוחות פרוקסי איראניים.

    במערב הביעו חשש כי שש ספינות סחר נחטפו או נפגעו על ידי פעילים איראנים במפרץ עומאן, לאחר שחמש ספינות נוספות דיווח כי אבדו את השליטה על כלי השיט.

    החשד נפל באופן מיידי על איראן על רקע אירוע תקיפת הספינה בבעלות ישראל לפני מספר ימים, בה נהרגו אזרח בריטי ואזרח רומני. ישראל, ארה"ב בריטניה ורומניה הפנו אצבע מאשימה לאיראן. ראש הממשלה נפתלי בנט אף הצהיר ביום ראשון האחרון, כי בידי ישראל ראיות חד משמעיות לכך שאיראן היא העומדת מאחורי אירוע התקיפה. גם במקרה זה הכחישו האיראנים וטענו כי אינם מעורבים באירוע.

    על רקע מתיחות זו, בין איראן למערב, נפל אתמול החשד על איראן גם בכל הנוגע לאותן ספינות שלגבי אחת מהן נטען שנחטפה והשאר דיווחו כאמור על איבוד שליטה. במערב חששו כי איראן מנסה להעביר מסר לאותן מדינות שהאשימו אותה בתקיפת הספינה לפני מספר ימים – לבל יעזו לבצע פעולות תקיפה נגד הרפובליקה האיסלאמית, כפי שהצהירו בישראל, בארה"ב ובבריטניה.

    באיראן הכחישו. דובר משרד החוץ האיראני, סואד חטיבזאדה, אמר שאיראן לא קשורה לאירוע והזהיר מפני "יצירת אווירה שקרית למטרות פוליטיות מיוחדות".

    לדבריו, אם הספינה נתקלה בבעיות במערכות ניווט, הרפובליקה האיסלאמית של איראן מוכנה להעניק סיוע ולחקור את העניין מקרוב.



    0 תגובות