פעוטה בלעה צפצפה של משחק ובפעולה מהירה של ביה"ח חייה ניצלו

    צבי טסלר No Comments on פעוטה בלעה צפצפה של משחק ובפעולה מהירה של ביה"ח חייה ניצלו

    פעוטה שאפה צפצפה של משחק גומי שאיימה לחסום את קנה הנשימה שלה, פונתה למלר"ד ילדים במרכז סבן בסורוקה והוכנסה לברונכוסקופיה שהצילה את חייה

    צילום: Miriam Alster/FLASH90
    20:53
    23.04.24
    מנחם טוקר No Comments on משלושה יוצאים שניים: הקלידנים בפרק חגיגי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פעוטה בת שנתיים מאזור הדרום הובהלה למלר״ד ילדים בסורוקה לאחר שצפצפה של צעצוע נתקעה בדרכי האויר שלה. צוותים ממרכז סבן לילדים, מהמחלקה לאף אוזן וגרון ומהחטיבה להרדמה הוציאו את הצפצפה באמצעות מכשיר ברונכוסקופ גמיש וללא הרדמה מלאה, והצילו את הפעוטה.

    הפעוטה אושפזה להשגחה מיד לאחר הפרוצדורה להוצאת הצפצפה שנתקעה בקנה ושוחררה זמן קצר לאחר מכן.

    פרופ' אביב גולדברט, מנהל מחלקת ילדים ב' ומומחה ברפואת ריאות בילדים*: " מקרים של שאיפה ובליעה של גופים זרים יכולים לגרום לחנק ולהפוך למסכני חיים. בשל החשד הגבוה הכנסנו את הילדה לפעולה אנדוסקופית בה זוהתה הצפצפה והוצאה באמצעות ברונכוס גמיש מתוך דרכי האויר. בספרות העולמית תוארו מקרים בהם נשאפה צפצפה לדרכי האויר , אך זו הפעם הראשונה שבה היא מוצאת שלא בהרדמה כללית, אלא באמצעות סדציה (טשטוש) ובשימוש שכולל רק ברונכוסקופ גמיש".

    פרופ' גולדברט הוסיף:" יש להקפיד ולהרחיק מהישג ידם של תינוקות וילדים קטנים חפצים קטנים, תכשיטים, משחקים מסוכנים ושאינם בעלי תו תקן. יש לסרוק באופן תמידי את החלל בו הפעוט נמצא ולמנוע כל מצב של בליעת/שאיפת גופים זרים לחלל הפה".

    תינוקות ופעוטות מפונים מעת לעת לסורוקה לאחר בליעה או שאיפה של גוף זר. הצוותים הרפואיים מורגלים במקרים אלו ומטפלים בהם באופן בהול כדי למנוע מצב של חנק או סיבוך שיכולים להגרם אם הגוף הזר לא יוצא מהגוף באופן טבעי.

    תינוקות עד גיל שנה נמצאים בשלב התפתחותי שבו הם חוקרים את סביבתם דרך הפה, הם מכניסים ידיים וכפות רגליים לפה בתדירות גבוהה ומכניסים לפה גם צעצועים, משחקים וכל הנקרה בדרכם. לכן חשוב להיות מודעים, במיוחד בשלב הזה, לסכנה משאיפת ובליעת גופים זרים ולרכישה של צעצועים בעלי תו תקן.



    0 תגובות