פנייה לשר המשפטים: בטל את תקנות סדר הדין האזרחי החדשות

    אליהו גרין No Comments on פנייה לשר המשפטים: בטל את תקנות סדר הדין האזרחי החדשות

    התנועה למשילות ודמוקרטיה לשר המשפטים: בטל את תקנות סדר הדין האזרחי החדשות. "מרחיבות מאוד את סמכויות השופטים ומייצרות כללים פרוצדורליים נוקשים כלפי הצדדים המתדיינים"

    גדעון סער צילום: פלאש90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התנועה למשילות ודמוקרטיה, פנתה היום (שלישי) לשר המשפטים, גדעון סער על מנת שיבטל את תקנות סדר הדין האזרחי החדשות, עליהן חתם בזמנו השר ניסנקורן ושנכנסו לתוקף בתחילת השנה האזרחית.

    במכתב, מבקשת התנועה מהשר שיבטל את התקנות, "המעוררות התנגדות רבה בקרב עורכי דין פרטיים, ארגוני מגזר שלישי, לשכת עורכי הדין וגופים נוספים. התקנות מרחיבות מאוד את סמכויות השופטים ומייצרות כללים פרוצדורליים נוקשים כלפי הצדדים המתדיינים. לאחרונה התברר שגם מערכת המשפט לא ערוכה להן ולא פועלת על פיהן".

    כזכור, סער עצמו התנגד לתקנות בכנסת הקודמת בהיותו ח"כ. בדיון ועדת החוקה שהתקיים ב-14 בספטמבר 2020, אמר סער: "התקנות האמורות עלולות לייקר את ההליכים למתדיינים ולא להשיג את הפחתת העומס, בטח בתקופת הקורונה שתכביד על היכולת להטמיע את התקנות. אני מכבד את שר המשפטים אך אם שר המשפטים מגיע בצורה כזו לוועדה בלי לשמוע הערה אחת ברפורמה גדולה הוא מתעלם מהתפקיד החשוב של ועדת החוקה כבמה המרכזית לקיום הדיון הציבורי במדינה, בטח במשהו שמשפיע על כלל האזרחים. לא הולם לבוא לדיון ולומר שהכרעת עוד לפי ששמעת הערה אחת מהוועדה, כי אתה שר המשפטים, או קיסר המשפטים. אתה יכול לבוא עם עמדה שגיבשת ותראה דברים אחרת, זו הגישה הנכונה לבוא לוועדה של הכנסת".

    שערוריה: משרד המשפטים משנה את סדר הדין האזרחי; בין הנפגעים: בתי הדין הרבניים

    עוד אמר: "מי קבע שהתארכות ההליכים היא באשמת בעלי הדין, עוה"ד? מה משקל בימ"ש והשופטים? בתקנות הקודמות הייתה חובה על שופטים בתוך 30 יום לתת פס"ד מתום הליך משפטי. החובה הזו לא קוימה כדבר שבשגרה וזה עצוב שבימ"ש לא עמד בהוראת דין מפורשת והעוול נגרם למתדיינים. אם המטרה הנטענת היא קיצור הליכים, איך האמצעים הננקטים תורמים להשגת היעד. הם סותרים. נושאים שלמים התאיידו מהתקנות ואף אחד לא נתן את המשקל לכך".

    בהתייחסו למזכירים המשפטיים אמר סער בזמנו: "ראיתי את הסמכויות שהן נכבדות. לתת תפקיד לכאורה טכני אבל שיש לו משקל בהליך עצמו צריך להיעשות בדרך החקיקה הראשית ולא בתקנות".

    מהתנועה נמסר: "פנינו אל השר סער על מנת שיממש את משנתו כפי שפרס אותה עם כניסתו לתפקיד – להיות שר קשוב לצרכיו של האזרח. התקנות החדשות פוגעות בזכויות האזרחים, ומעניקות כוח לא פרופורציונאלי לבית המשפט, ועל כן יש לבטלן".



    0 תגובות