סובב ניצנה: בואו לגלות את הנופים המרהיבים וההיסטוריה המרתקת

    אתר קול חי No Comments on סובב ניצנה: בואו לגלות את הנופים המרהיבים וההיסטוריה המרתקת

    מחפשים לעשות מסלול משפחתי מעניין? בואו לגלות את הנופים המרהיבים וההיסטוריה המרתקת של ניצנה והאזור סביב | מטיילים עם המפשחה בקול חי

    תל ניצנה צילום: יעקב שקולניק
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    את הטיול נתחיל בחניון החדש שהכשירה קק"ל בחולות הנגב המערבי. המקום ממשיך לחורבות ניצנה הביזנטית ומסתיים בנופים המיוחדים של חמוקי ניצנה.

    החניון הנעים שוכן בחורשת עצי איקליפטוס. במקום יש שולחנות פיקניק נגישים לאנשים עם מוגבלויות.

    בחורשה עובר טור עמודי האבן השייך ל"נתיב השלום", יצירתו של האמן דני קרוון. זהו פסל סביבתי העשוי ממאה עמודי אבן מלאכותיים, המזכירים במראם עמודים מהתקופה הביזנטית.

    טור העמודים, הניצבים במרחק של כ-30 מטר זה מזה, מתחיל את דרכו ליד אנדרטת חטיבה 8 שלמרגלות תל ניצנה ועובר בקו ישר לגבול מצרים, סמוך למסוף ניצנה. בראש כל עמוד כתובה המילה שלום בשפה אחרת. זהו, אם כן, הפסל הסביבתי הארוך ביותר בישראל.

    בהמשך הדרך מצפה לנו מצפה דביר המביט אל הנוף כשבסביבה (מרחק של כ-400 מ' מהכביש) ניתן למצוא את מערת ניצנה. שנכנסים למערה אפשר להתרשם כראוי מממדיה: אורכה כ-80 מ' וגובה תקרתה כ-5 מ'.

    המערה היא חלל בסלע קירטון לבן. מכיוון שבסלע הזה לא נוצרות מערות טבעיות, בוודאי לא בגודל שכזה, אין מנוס מהמסקנה שהמערה נחצבה בידי אדם. החוקרים אכן משערים שכאן הייתה מחצבה שפעלה בתקופות הביזנטית והרומית, ושהחוצבים השתמשו בחומר שנחצב לתעשיית סיד וטיח.

    רוצים לעשות פיקניק בסביבה? לחץ כאן

     

    הכתבה בשיתוף קק"ל

     



    0 תגובות