שר הביטחון חשף: "מאות כטבמי"ם איראניים בשימוש המילציות באזור"

    קובי פינקלר No Comments on שר הביטחון חשף: "מאות כטבמי"ם איראניים בשימוש המילציות באזור"

    שר הביטחון בני גנץ התייחס בדיון בכנסת לאיום האיראני וסקר את האיום ההולך וגובר מצד הכטבמי"ם שפוגעים בספינות ובמטרות אזרחיות ואמר כי מדובר בבעיה של העולם והבהיר "נבוא חשבון עם כל מי שמבקש לפגוע בנו, בזמן, במקום ובדרכים שמשרתות אותנו ואת ביטחוננו"

    בני גנץ צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הביטחון בני גנץ התייחס היום (שני)  לאיום האיראני באזור, במליאת הכנסת במסגרת דיון 40 חתימות שיזמה האופוזיציה בנושא הביטחוני-מדיני.

    גנץ התייחס לתקיפות האיראניות במרחב ואמר: "איראן תחת התליין ראיסי שייכנס לתפקידו השבוע, תהיה מסוכנת יותר לעולם משהייתה עד כה, הרסנית יותר לאזור משהייתה עד כה, ותשאף להפוך לאיום קיומי על ישראל".

    שר הביטחון הבהיר כי "אנחנו נפעל להסיר כל איום כזה. התוקפנות של איראן באזור בכלל ובחזית הימית בפרט, הולכת ומחריפה: בשנה האחרונה היו לא פחות מחמש פגיעות של איראן בספינות בינלאומיות, חלקן באמצעות כלי טיס בלתי מאוישים מתאבדים תוצרת התעשייה הצבאית האיראנית" חשף גנץ.

    גנץ הוסיף וסקר את התקיפות האיראניות, "מל"טים איראנים תקפו גם את מפעלי הנפט בסעודיה. התקיפה האחרונה של המרסר סטריט שהביאה לרצח של שני אזרחים שלא היו מעורבים בלחימה, בניגוד לחוק הבינלאומי ולמוסר האנושי, היא עליית מדרגה".

    לכן אמר שר הביטחון, "זו בדיוק הסיבה שחייבים לפעול כעת מול איראן שלא רק חותרת לגרעין צבאי, אלא גם מביאה למירוץ חימוש מסוכן, ומפוררת את היציבות במזרח התיכון למיליציות טרור שמחזיקות מאות כטב"מים – באיראן, בתימן, בעיראק ובמדינות נוספות".

    גנץ הבהיר כי כל הכטבמי"ם המסוכנים, "כולם תוצרת התעשייה האיראנית. כולם מאיימים על המרחב- ביבשה, באוויר ובים. ישראל מחזיקה במגוון כלים ואפשרויות בכדי להגן על אזרחיה, ונבוא חשבון עם כל מי שמבקש לפגוע בנו, בזמן, במקום ובדרכים שמשרתות אותנו ואת ביטחוננו".

    גנץ האמר כי הוא רואה בבעייה האיראנית בעייה עולמית: "זה לא עניין ישראלי בלבד, העולם כולו שרואה את תוצאות התוקפנות של איראן, חייב לפעול, וכל הסכם עם איראן חייב להתייחס גם להסרת האיום שלה על המרחב, ופגיעתה בחפים מפשע ובכלכלה העולמית".



    0 תגובות