יו"ר ועדת הפנים: "נחוש להעביר את חוק הארכת הותמ"ל"

    צבי טסלר No Comments on יו"ר ועדת הפנים: "נחוש להעביר את חוק הארכת הותמ"ל"

    יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, סעיד אלחרומי: "נחוש להעביר את חוק הארכת הותמ"ל, שכל כך חשוב לחברה הערבית. הותמ"ל אישרה 30,000 יחידות דיור לחברה הערבית, ועל מנת לצמצם את הפער שנוצר במשך עשרות שנים, אנו זקוקים לפעילותה"

    צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, ח"כ סעיד אלחרומי הבהיר בפתח הדיון הבוקר על הארכת חוק הותמ"ל, כי הוא נחוש להעביר את החוק: "הותמ"ל אישרה 30,000 יחידות דיור לחברה הערבית, ועל מנת לצמצם את הפער שנוצר במשך עשרות שנים, אנו זקוקים לפעילותה. מצב הדיור בחברה הערבית היום הוא לא פחות מקטסטרופה, ומצב הדיור בחברה החרדית דומה, וגם היא זקוקה לפתרונות שיימצאו לה במסגרת הותמ"ל".

    ח"כ נירה שפק: "אין על פי הצעת החוק כלים למדידת קצב המימוש של התוכניות. אם לא מומשו 400,0 תוכניות בשנה שעברה, מה קורה? אני מרגישה שמדיון לדיון אנו במריחה, כשאני מגיעה 4 פעמים ולא מקבלת תשובות".

    ח"כ אורי מקלב: "הערבים והחרדים הן שתי אוכלוסיות שכולם יודעים איפה הן לא יגורו, אבל אף אחד לא אומר איפה כן. אנו אזרחים שווי זכויות. אל תחשבו עלינו, תחשבון על עצמכם. מכיוון שלא מייעדים לחרדים מקומות דיור, אז הם מתגוררים בעפולה, בקריית אתא, ואחר כך חוששים מחיכוכים בין אוכלוסיות. אגב, בקריית גת וקריית מלאכי, שם נבנו שכונות חרדיות, יש הרבה פחות חיכוכים מאשר בין שכנים במיגזר הכללי. צריך גם להגדיר איך מודדים חרדים. בחוק ייצוג הולם קבעו שלפי מוסדות החינוך. צריך גם להגדיר מה זו שכונה, איפה גבולות השכונה? אם בשכונה צמודה יש 50% חרדים, איפה נגמרת השכונה החרדית?"

    ח"כ אוסמה סעדי: "אני מבקש במטרות החוק להוסיף 'שוויון וצמצום פערים' ". ח"כ אחמ טיבי: "שוויון הם לא יכולים לכתוב".

    סיגלית בארי, מתכננת הותמ"ל: "תחנות המטרו צריכות להיות מתוכננות בד בבד עם הדיור. אנו רואים יתרון גדול בקידום ההליך הזה בותמ"ל. הותמ"ל יעיל ומהיר ואיינו הליך דורסני, אלא הליך משתף, יעיל ואיכותי".

    צחי דוד, נציג האוצר: "הרפורמה הראשונה שהוצגה הבוקר בדיון על התקציב היא המטרו בגוש דן. הליך ההשבחה נועד לממן כרבע מעלות הפרוייקט כולו, שהוא 150 מיליארד. אין מתאימה מהותמ"ל להביא את המטרו למרכזי הערים. אני לא שותף לקשיים שהועלו. המסלול ברור. אנו מבקשים, כחלק ממדיניות הממשלה, לאשר את החוק כמקשה אחת"

    ח"כ איתן גינזבורג: "למה לא לקדם את המטרו במועצה הארצית?" צחי דוד: "המועצה הארצית מתאימה יותר לתוכניות נושאיות".

    יו"ר הוועדה ח"כ סעיד אלחרומי הודיע על הפסקה בדיוני הוועדה לצורך התייעצויות, וניסיון להגיע להסכמות, עד השעה 13:30.



    0 תגובות