רומניה: איראן עומדת מאחורי הפגיעה בספינה הישראלית

    שלמה ריזל No Comments on רומניה: איראן עומדת מאחורי הפגיעה בספינה הישראלית

    שגריר איראן ברומניה זומן לשיחת נזיפה במשרד החוץ. משרד החוץ הרומני: "מתקפה על יעד אזרחי, אין לו שום הצדקה וצריך לגנות אותו – גם מצד הקהילה הבינלאומית"

    View of the Parliament Palace in the city of Bucharest, Capital of Romania, on June 17, 2018. Photo by Nati Shohat/Flash90 *** Local Caption *** בוקארסט בוקרשט עיר בירה רומניה ארמון הפרלמנט צילום: נתי שוחט/פלאש 90
    10:47
    16.04.24
    ידידיה מאיר No Comments on "והיה כי ישאלך בנך": בשורה טובה או רעה?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רומניה בהודעה רשמית: איראן עומדת מאחורי הפגיעה בספינה, שבה נהרג אזרח רומניה. שגריר איראן ברומניה זומן לשיחת נזיפה במשרד החוץ. משרד החוץ הרומני: "מתקפה על יעד אזרחי, אין לו שום הצדקה וצריך לגנות אותו – גם מצד הקהילה הבינלאומית".

    גם בבריטניה התייחסו אתמול למתקפה והאשימו את איראן. שר החוץ הבריטי אמר כי "התקיפה על הספינה הישראלית הייתה מכוונת. מדובר בהפרה מצד איראן של החוק הבינלאומי".

    אמש פרסם גם מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן הודעה בה נכתב כי עמדתה של ארה"ב כי "איראן עומדת מאחורי תקיפת האוניה". לראשונה ארה"ב גינתה את המעשה, "מגנים את המעשה ומגבשים עם השותפים את התגובה שתגיע" נכתב בהודעה.

    כזכור, בסוף השבוע האחרון בוצעה מתקפת טרור כנגד ספינה בבעלות ישראלית במפרץ עומאן, במהלכה נהרגו 2 ימאים, אזרח בריטי ואזרח רומני.

    באיראן הכחישו את מעורבותם במתקפה. "ההאשמות האלה על מעורבות איראנית מגונות בידי טהראן", אמר דובר המשרד, סעיד חטיבזאדה.

    ראש הממשלה, נפתלי בנט התייחס לכך אתמול בפתח ישיבת הממשלה: "אני קובע באופן מוחלט – איראן היא שביצעה את התקיפה כנגד הספינה. ההתנהלות הביריונית של איראן מסוכנת לא רק לישראל, אלא פוגעת באינטרסים גלובליים, בחופש השיט ובסחר הבינלאומי". עוד אמר בנט: "אנחנו יודעים להעביר את המסר לאיראן בדרכים שלנו".

    בתוך כך, על פי דיווח שהתפרסם אתמול באתר הכווייתי אל ג׳רידה, ישראל קיבלה אור ירוק מארה"ב ובריטניה לפעולה נגד איראן, בתגובה למתקפת הטרור האיראנית כנגד הספינה הישראלית שהותקפה ע"י כטב"מ מתאבד איראני, שגרם למותם של 2 אנשי צוות זרים על הספינה.

    על פי הדיווח, האופציות של ישראל הם תקיפת נמל איראני. או תקיפת ספינה צבאית איראנית. אפשרות נוספת שהועלתה היא תקיפת הספינה האיראנית שממנה שוגרו המל"ט המתאבד לעבר הספינה הישראלית.



    0 תגובות