אושרה הארכת ההקלה במע"מ לאו"ם לצורך הספקת דלק לרצועה

    צבי טסלר No Comments on אושרה הארכת ההקלה במע"מ לאו"ם לצורך הספקת דלק לרצועה

    במהלך הדיון עלה כי רק לארגון האו"ם ישנה הרשאה להעביר דלקים לרצועה לצרכי חשמל בלבד, וכי הנושא מפוקח בצורה הדוקה ע"י גורמים בכירים בצה"ל, במשרד הביטחון ובמשרד האוצר. יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר: "בעקבות שומר חומות, מה שהיה הוא לא מה שיהיה. לאור כך שיש 3 נציגים בכירים שאמורים לפקח על הנושא, בהם משרד הביטחון וצה"ל, ניתן לאשר את ההקלה". ח"כ ינון אזולאי: "אנחנו מקבלים בתמורה מידע על השבויים והנעדרים?"

    מעבר כרם שלום צילום: פלאש 90
    22:48
    16.04.24
    פנחס בינדר No Comments on הרב נויגרשל במסר מיוחד על הלילה הניסי במוצאי שבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הכספים, בראשות ח"כ אלכס קושניר, אישרה היום (שני), את התקנות המאריכות פטור ממע"מ על דלק הניתן "לארגון בין-לאומי לסיוע, שהוכר בידי המנהלים הכלליים של משרד האוצר ומשרד הביטחון", ובלבד שסוגי הדלקים וכמויותיהם אושרו לפני רכישתם בידי המנהלים הנ"ל. במסגרת שינוי שהכניסה הוועדה בשנה שעברה, נקבע גם הפעם, כי הפטור לארגונים ידרוש גם את אישור מתאם הפעולות בשטחים, על מנת לקיים בקרה נוספת. ההארכה הינה למשך שנה וחצי, עד תום שנת 2022. מטרת התקנות הינה לעניין הסדרת הפעילות של ארגון האו"ם בצד הפלסטיני, כך שיחול עליו מע"מ אפס ברכישת דלקים. במהלך הדיון הובהר כי כרגע רק ארגון UNOPS, של האו"ם מחזיק באישור.

    אלוף משנה אלעד גורן, ראש המחלקה האזרחית, מתאם הפעולות בשטחים: "מזה שנים, בטח אחרי שומר חומות, אנחנו מפעילים לא מעט מאמצים לעניין המדיניות ברצועה, אחת הפעולות שאושרה גם על ידי רה"מ הנוכחי וגם הקודם, היא הכנסת דלקים לצרכי חשמל. הפעולה מבוצעת ע"י האו"ם, באמצעות סוכנות UNOPS, אשר רוכשת את הדלקים מחברה ישראלית. הדבר נעשה בצורה מבוקרת ומפוקחת גם על ידנו וגם על ידי הארגון, שיש לנו שיתוף פעולה מצוין אתו. כל ארגון שמבקש את הפטור צריך את אישורנו, וכרגע זה רק הארגון הזה".

    יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר: "אני רוצה שנעשה הבחנה, שגם קיימת פה. יש 3 סוגי סיוע וכספים לרצועה – כסף לתשלום לפקידים, כסף למשפחות נזקקות וכסף מהאו"ם בדמות הדלק לחשמל. מערכת הביטחון החליטה וגם ראש הממשלה, שמה שהיה הוא לא מה שיהיה, בעיקר בעקבות שומר חומות. העברת הדלק נעשית בצורה מאוד מפוקחת ע"י מערכת הביטחון וממשלת ישראל. בדיון שנעשה בשנה שעברה, ח"כ דאז עודד פורר, העלה את הדבר הזה, ובעקבות הביקורת שלו, יש 3 נציגים בכירים שאמורים לפקח על הנושא – מנכ"לי משרד הביטחון ומשרד האוצר, ומתאם הפעולות בשטחים, לכן אני חושב שיש להצביע בעד התקנות".

    ח"כ ינון אזולאי: "אנחנו מקבלים בתמורה מידע על השבויים והנעדרים? אני מצטט מהפרוטוקול בדיון בשנה שעברה, ח"כ עודד פורר אמר ששר הביטחון אביגדור ליברמן התנגד לזה וזה לא היה תחת החלטתו. ובכל מקרה, אני עדיין חושב שצריך להתלות כל דבר בנושא השבויים והנעדרים".

    יו"ר הוועדה השיב לדברים: "בעקבות ההערות של עודד פורר, הוכנסו 3 גורמי פיקוח – התווסף גם מתאם הפעולות בשטחים, יש 3 גורמים, גם מערכת הביטחון, גם צה"ל בניהם, שמפקחים על הנושא, ואפשר לאשר לאור כך בעיני. לעניין ההתליה של נושא השבויים והנעדרים, אתה צודק, לצערי הרב הממשלה הקודמת לא השכילה לעשות זאת, אני בטוח שהממשלה הנוכחית תעשה זאת".



    0 תגובות