מזכיר המדינה האמריקני: "מגבשים עם השותפים תגובה שתגיע"

    שלמה ריזל No Comments on מזכיר המדינה האמריקני: "מגבשים עם השותפים תגובה שתגיע"

    לאחר ההודעות העמומות מארה"ב ובריטניה, שרי החוץ של המדינות יצאו בהודעות יותר ברורות, בהם המדינות מאשימות את איראן. ארה"ב גינתה את האירוע והבהירה כי מגבשים תגובה לאיראן. שר החוץ לפיד בירך על הגינוי והזהיר, "האיום משלטון הטרור באיראן רק ייגבר לאחר עלייתו לשלטון של "התליין מטהראן"

    מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן צילום: Marc Israel Sellem/POOL
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן פרסם הודעה לפני זמן קצר בה נכתב כי עמדתה של ארה"ב כי "איראן עומדת מאחורי תקיפת האוניה", לראשונה ארה"ב גינתה את המעשה, "מגנים את המעשה ומגבשים עם השותפים את התגובה שתגיע" נכתב בהודעה.

    שר החוץ יאיר לפיד כתב בתגובה להודעת מזכיר המדינה בלינקן: "ביומיים האחרונים דיברתי גם עם מזכיר המדינה וגם עם עמיתיי בעולם בנושא. המשטר הרצחני באיראן ופעולות הטרור שהוא מייצא הם איום גלובלי".

    לפיד בירך על גינוי המתקפה, "אני שמח שגם ארה"ב וגם בריטניה מגנים את פעולות הטרור האלה. האיום משלטון הטרור באיראן רק ייגבר לאחר עלייתו לשלטון של "התליין מטהראן" ראיסי. העולם כולו צריך להציב חומה בצורה – מדינית ובטחונית כנגד איראן".

    לפיד הוסיף כי "ישראל תמשיך את השיח עם בעלות בריתנו בעולם ונעבוד ביחד על הצעדים הדרושים כנגד הטרור האיראני".

    מוקדם יותר, שוחח הרמטכ"ל כוכבי עם מקבילו הבריטי על אירוע מתקפת הטרור על הספינה הישראלית. אח"כ יצא שר החוץ הבריטי בהודעה בה נכתב, "שר החוץ הבריטי:
    "התקיפה על הספינה הישראלית היתה מכוונת. מדובר בהפרה מצד איראן של החוק הבינלאומי".

     



    0 תגובות