בנט: "אנחנו יודעים להעביר את המסר לאיראן בדרכים שלנו"

    אבי רבינא No Comments on בנט: "אנחנו יודעים להעביר את המסר לאיראן בדרכים שלנו"

    ראש הממשלה, נפתלי בנט בפתח ישיבת הממשלה: "אני קובע באופן מוחלט – איראן היא שביצעה את התקיפה כנגד הספינה. ההתנהלות הביריונית של איראן מסוכנת לא רק לישראל, אלא פוגעת באינטרסים גלובליים, בחופש השיט ובסחר הבינלאומי"

    צילום: צילום מסך מוידאו
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    וידאו וסאונד: עומר מירון וניר שרף, לע"מ

    ראש הממשלה, נפתלי בנט התייחס היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה, לתקציב המדינה שעולה על שולחנה של הממשלה, לראשונה מזה שלוש שנים: "לאחר שלוש שנים שמדינת ישראל פועלת בלי תקציב, הכלי הבסיסי ביותר לניהול מדינה, אנחנו מביאים כעת לאישור הממשלה את תקציב 2021 ו-2022. זהו תקציב של השקעה בעתיד, תקציב של צמיחה".

    "אנחנו משקיעים בתחבורה ציבורית יעילה, בתשתית אינטרנט וטכנולוגיה, בחינוך איכותי לילדינו, במערכת הבריאות שלנו, בחיילים שלנו שיצוידו במערכות הטובות ביותר כדי להתמודד ולגבור על אויבינו. אנחנו משקיעים באיכות הסביבה בה יחיו ילדינו, ובשירותים ממשלתיים טובים יותר", אמר בנט.

    ראש הממשלה הוסיף: "התקציב הפעם לא משרת אינטרס של מגזר כזה או אחר אלא של כל מדינת ישראל. ממשלה זו משוחררת לפעול למען האינטרס הכללי. אנחנו מפחיתים בירוקרטיה ומגדילים את התחרות, למען כולם. אגב, בעיקר למען השכבות החלשות. מי שהכי מרוויח מירידת מחירים ותחרות אלו השכבות החלשות".

    "אני יודע לומר שבחדר הזה יש הרבה רצון טוב ומוכנות גדולה מאוד להעביר את התקציב. אני מבקש להודות לשר האוצר, אביגדור ליברמן, שמוביל בבטחה ובאומץ אישי יש לומר, תקציב חשוב למדינת ישראל. תודה איווט".

    "אישור התקציב יסמן גם אבן דרך ליציבות הממשלה וליכולתם של השרים לפעול במשרדם, לממש את תוכניותיהם ולעבוד למען הציבור".

    עוד אמר בנט: "רק תחשבו, אם היינו הולכים בדרך האחרת שהאופוזיציה קיוותה, היינו עכשיו בעיצומם של בחירות חמישיות, בבחירת לוגואים וקמפיינרים, וכל המדינה עדיין הייתה תחת הרעש הזה. אז היום אנחנו מביאים את התקציב ומוכיחים שזו ממשלה שעוסקת בציבור ולא בעצמה".

    ראש הממשלה התייחס לתקיפת הספינה הישראלית במפרץ עומאן: "בימים האחרונים העולם קיבל עוד תזכורת לתוקפנות האיראנית, הפעם בלב ים. האיראנים, שתקפו בכלי טיס בלתי מאויישים את הספינה Mercer Street, כיוונו לפגוע במטרה ישראלית. במקום זה, המעשה הפיראטי שלהם הביא למותם של אזרח בריטי ואזרח רומני. אני שולח מכאן לבריטניה ולרומניה את השתתפותנו בצערן, וכמובן למשפחות הנפגעים".

    בנט התייחס גם להכחשה האיראנית על מעורבותה במתקפה: "שמעתי עכשיו שאיראן, באופן פחדני, מנסה להתחמק מאחריותה על האירוע. הם מתכחשים לזה. אז אני קובע באופן מוחלט – איראן היא שביצעה את התקיפה כנגד הספינה. ההתנהלות הביריונית של איראן מסוכנת לא רק לישראל, אלא פוגעת באינטרסים גלובליים, בחופש השיט ובסחר הבינלאומי".

    "הראיות המודיעיניות לכך קיימות ואנו מצפים שהמערכת הבינלאומית תבהיר למשטר האיראני שהם עשו טעות קשה", אמר בנט. "אנחנו, בכל מקרה, יודעים להעביר את המסר לאיראן בדרכים שלנו. אני רוצה להודות לאנשי משרד החוץ, ובראשם לשר החוץ יאיר לפיד על פועלם הנמרץ במשך סוף השבוע, בנושא".

    לאחר מכן דיבר בנט על התחלואה בקורונה: "בעניין הקורונה, בשעה טובה יצאנו לדרך במבצע החיסון השלישי המשלים. נשיא המדינה, יצחק הרצוג, כמו גם יו"ר האופוזיציה נתניהו, קיבלו כבר את החיסון המשלים, וכמוהם יעשו רבים נוספים בימים הקרובים".

    "אנחנו רואים עומס פניות גדול מאוד של הציבור כדי לקבל החיסון השלישי, ולכן, אני מעדכן כאן היום, שסיכמתי יחד עם שר הביטחון בני גנץ, שפיקוד העורף מצטרפים מחדש למאמץ הלאומי, מיד. כבר היום אנחנו נראה בתחנות ההתחסנות השונות גם את אנשי פיקוד העורף. מטרתנו היא שלא יהיה בן אדם אחד שמעוניין להתחסן ולא יוכל לעשות זאת".

    "קשה להפריז בחשיבות החיסון השלישי. למעשה, בגלל מגיפת הדלתא אנחנו רואים היקף הידבקויות עצום בעולם. העומס הנגיפי שסוחבים המאומתים הוא גדול לעין ארוך ממקודם. לכן, זו פשוט דרך להציל חיי אדם – פשוט לשים שכפ"צ על אמא, אבא, סבא וסבתא. צריך מיד לגשת ולהתחסן".

    עוד אמר בנט: "יש לנו מירוץ בין קצב ההתחסנות לקצב ההתפשטות. אנחנו יודעים לחשב מה זמן הבלימה, מה מרחק הבלימה – אנחנו מקווים שלא נצטרך להשתמש בבלם, אבל זה בהחלט יכול לקרות אם לא נצליח לפעול מספיק מהר. לעומת זאת, אם כולנו נירתם, אנחנו ננצח את הדלתא".

    "אני יכול לומר שאמא שלי, מירנה, תתחסן כבר מחר-מחרתיים, יאיר (לפיד) אמר לי שגם אמא שלו, אז אולי אפשר לחבר אותן ביחד. אנחנו מרחיבים את זה בצורה דרמטית כדי להקדים".

    "אני קורא לכולם לקחת את אמא ואת אבא. כעת יש את המצווה החדשה – חסן את אביך ואת אימך".

    "אבל במקביל, אני רוצה להסביר, גם הצעירים, גם המיליון האנשים שעוד לא התחסנו, זה קריטי שילכו להתחסן. הצעירים נדבקים בהיקפים גדולים, הם אמנם בדרך כלל לא סופגים נזק גדול, אבל הם "מפגיזים" את המבוגרים בנגיפים, שבסוף, אם אתה מפגיז מספיק זה עובר. כמו שכפ"צ, יש לו גבולות. אז גם הצעירים שטרם התחסנו – לכו להתחסן", סיים ראש הממשלה.



    0 תגובות