באיראן מכחישים מעורבות בתקיפת הספינה: "מגנים את ההאשמות"

    שלמה ריזל No Comments on באיראן מכחישים מעורבות בתקיפת הספינה: "מגנים את ההאשמות"

    דובר משרד החוץ האיראני התייחס לטענות כי איראן עומדת מאחורי המתקפה על הספינה במפרץ עומאן ואמר: "ההאשמות האלה על מעורבות איראנית מגונות בידי טהראן"

    איראן. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משרד החוץ האיראני מכחיש כי הרפובליקה האיסלאמית היתה מעורבת בתקיפת הספינה שהופעלה בידי חברה בבעלות ישראלית ביום שישי ליד חופי עומאן. "ההאשמות האלה על מעורבות איראנית מגונות בידי טהראן", אמר דובר המשרד, סעיד חטיבזאדה.

    ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס לתקיפה, בפתח ישיבת הממשלה הבוקר (ראשון): "בימים האחרונים העולם קיבל עוד תזכורת לתוקפנות האיראנית, הפעם בלב ים. האירנים, שתקפו בכלי טיס בלתי מאויישים את הספינה Mercer Street, כיוונו לפגוע במטרה ישראלית. במקום זה, המעשה הפיראטי שלהם הביא למותם של אזרח בריטי ואזרח רומני"

    בנט הגיב גם להכחשה של משרד החוץ האיראני וטען כי יש בידי ישראל הוכחות למעורבותה של איראן: "שמעתי עכשיו שאירן, באופן פחדני, מנסה להתחמק מאחריותה על האירוע, הם מתכחשים לזה. אז אני קובע כאן באופן מוחלט: אירן היא זו שביצעה את התקיפה נגד הספינה. הראיות המודיעיניות לכך קיימות ואנו מצפים שהמערכת הבינלאומית תבהיר למשטר האיראני שהם עשו טעות קשה. אנחנו, בכל מקרה, יודעים להעביר את המסר לאירן בדרכים שלנו".

    כזכור, בסוף השבוע האחרון בוצעה מתקפת טרור כנגד ספינה בבעלות ישראלית במפרץ עומאן, במהלכה נהרגו 2 ימאים, אזרח בריטי ואזרח רומני.

    שר החוץ, יאיר לפיד שוחח עם שרי החוץ של בריטניה ורומניה במה שהוגדר כ- "האיום הנשקף מאיראן הפוגע באזרחים חפים מפשע". בישראל מנסים לנצל את התקיפה האירנית כדי לשכנע מדינות באירופה לפעול נגד איראן ולהגביל את פעילותה בתחום הגרעיני וכנגד תכניות הטילים שלה.

    אמש שוחח לפיד, גם עם מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן. השניים דנו על מתווה פעילות מול הטרור האיראני וגיבוש תגובה בין לאומית.



    0 תגובות