2,140 מאומתים חדשים; רה"מ והנשיא פתחו את מבצע החיסון השלישי

    איתי גדסי וצבי טסלר No Comments on 2,140 מאומתים חדשים; רה"מ והנשיא פתחו את מבצע החיסון השלישי

    ראש הממשלה בנט והנשיא הרצוג פתחו את מבצע החיסון השלישי, עם חיסונו במנה נוספת של האזרח מספר אחת | אתמול התגלו 2,140 מאומתים חדשים מתוך 91,202 בדיקות שבוצעו, 2.37% מהבדיקות חיוביות. 167 מהחולים במצב קשה, 13 מחצות. 26 מונשמים

    חיסון צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בקופות החולים מכבי ומאוחדת ברחבי הארץ החל הבוקר (שישי) מבצע החיסונים הרשמי למתן מנת חיסון שלישית המכונה בוסטר ומטרתה העיקרית מתן הגנה חיסונית נגד זן הדלתא לנגיף קורונה.

    קופת חולים כללית תתחיל את מבצע החיסונים במנה השלישית ביום ראשון הקרוב וזאת כיוון ששתי קופות החולים האחרות מעוניינות לנצל את מאגר החיסונים שתאריך התפוגה שלהם קרוב בהקדם האפשרי.

    ראש הממשלה, נפתלי בנט ונשיא המדינה, יצחק הרצוג, פתחו הבוקר את המבצע לקבלת החיסון השלישי המשלים נגד נגיף הקורונה, בבית החולים "שיבא" תל השומר.

    נשיא המדינה, יצחק הרצוג קיבל את מנת החיסון השלישית והדגיש את חשיבות ההתחסנות למבוגרים ולאלה שטרם התחסנו כדי למנוע התפרצות של זן הדלתא בישראל ואת שיבוש שגרת החיים בעתיד הקרוב: "יש לנו ראש ממשלה צעיר שלא יכול להתחסן, אז מצאו נשיא מתבגר ואת רעייתו", אמר הרצוג בהומור. "הצעד שעושים היום הוא חשוב מאוד למען הסולידריות החברתית במדינת ישראל. זו הושטת יד לאחר ולאחרת, שאכפת לנו מהם ואנחנו לא רוצים שיידבקו ויחלו".

    הנשיא הדגיש: "הווירוס הזה קטלני. אי אפשר להתחמק ממנו ובסוף צריך לדאוג לכלל האוכולסייה. אם מסתכלים על חגי תשרי ועל האירועים שיתקיימו בעוד כמה שבועות, אני גאה שאנחנו המדינה הראשונה שמחסנת בחיסון שלישי. מאחל לעם ישראל בריאות טובה. תתייעצו עם רופא המשפחה ואל תהססו לדאוג להוריכם ולמשפחתכם. כשנעשה את המהלך הזה נוכל לאפשר חיים תקינים".

    ראש הממשלה, נפתלי בנט: "בוקר טוב לכולם, אנחנו יוצאים לדרך. אנחנו יוצאים למבצע החיסונים כדי לשמור על המבוגרים במדינת ישראל. מהיום יש מצווה חדשה: 'חסן את אביך ואת אמך למען יאריכון ימיהם'. אדוני הנשיא, תודה שאתה מוביל. כולנו אחריך. בהצלחה גדולה".

    גם ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ורעייתו שרה יגיעו היום בשעה 12:30 למרכז הרפואי שיבא תל השומר כדי לקבל את החיסון השלישי נגד הקורונה. לפני קבלת החיסון, ימסור נתניהו הצהרה לתקשורת.

    החיסון השלישי יינתן למבוגרים מגיל שישים ומעלה בתנאי שעברו חמישה חודשים לפחות מקבלת מנת החיסון השניה.
    בשלב זה החיסון אינו ניתן למחלימים מקורונה.

    סקר שפורסם אמש קבע כי חיסון הבוסטר זוכה לאמון של רוב הנשאלים מאוכלוסיית הגיל השלישי בישראל שזכאים לקבלו.
    דו"ח מיוחד של המרכז האמריקני לבקרת מחלות קבע כי וריאנט הדלתא לנגיף קורונה מדבק ומתפשט במהירות כמו אבעבועות רוח-גם בקרב מחוסנים.

    משרד הבריאות עדכן הבוקר (שישי), כי אתמול התגלו 2,140 מאומתים חדשים מתוך 91,202 בדיקות שבוצעו, 2.37% מהבדיקות חיוביות. 421 מאומתים נוספים מחצות.

    מניין החולים הפעילים בישראל עומד על 16,162, 282 מחצות. 286 מאושפזים בבתי חולים ו-34 במלונות. 167 מהחולים במצב קשה, 13 מחצות. 33 במצב קריטי ו-26 מונשמים.

    מניין הנדבקים מאז תחילת הגל הראשון ועד כה עומד על 870,181. מניין הנפטרים המצטבר עומד על 6,466.

    מבצע החיסונים: 5,780,708 בני אדם התחסנו במנה הראשונה ו-5,360,678 חוסנו גם במנה השנייה. 

    אמש, מסר ראש הממשלה, נפתלי בנט הצהרה לתקשורת, בה קרא לציבור להתחסן במנה השלישית ולהביא לכך ש"קצב ההתחסנות ינצח את קצב ההתפשטות".

    בנט: "חייבים שקצב ההתחסנות ינצח את קצב ההתפשטות"



    0 תגובות