המזנון \\ המדור החדש שחושף את מאחורי הקלעים בכנסת

    מוטי הלפרין 6 Comment on המזנון \\ המדור החדש שחושף את מאחורי הקלעים בכנסת

    חושבים שאתם יודעים מה הולך במסדרונות הכנסת? כדאי שתחשבו שוב. לקראת הפגרה הבאה עלינו לטובה, אתר קול חי לוקח אתכם לסיור במסדרונות הכנסת וחושף את מה שהתרחש בשבוע שעבר, תמונות ותיעודים שלא בטוח שהפוליטיקאים רוצים שתדעו | והשבוע: למה פתחו דרעי וגפני קופת חולים מחוץ ללשכת נתניהו? • האם שקית העלונים של אבוטבול בסכנה? • וגם: איזה ח"כ עושה כושר – גם במסדרונות הכנסת

    21:24
    17.04.24
    איתי גדסי No Comments on חשיפה: נתניהו מעדיף להגיב באמצעות המוסד; הרמטכ"ל מתנגד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    טיבי תכנן מראש לסלק את בן גביר?

    מיד אחרי שמונה לסגן זמני ליושב ראש הכנסת, נצפה ח"כ אחמד טיבי מסמס בבהילות בטלפון. כנראה מיהר לכתוב למועצת 'השורא' על המינוי, שבטח התעניינה איך הוא ממנף את המינוי לטובת מימוש החזון הפלסטיני. אחמד לא אכזב, וכבר באותו לילה מיהר להורות על סילוקו בכוח של ח"כ בן גביר מבימת הכנסת.

    'יש תאורה'

    משם המשכנו לעבר ישיבות הסיעה השבועיות, שיודעות לצד השעמום הקבוע, לספק גם רגעים מצחיקים. ב'יש עתיד', מפלגתו של רוה"מ חליפי ושר החוץ, כנראה יודעים מה חשוב באמת – תאורה

    כתבנו שתמיד מעודכן ראשון – נפל לראשונה

    חשבנו שיהיה מעניין בסיעות – והתבדנו. באגף הסמוך לחדרי הסיעה, אגף העיתונאים, הלכנו להציץ על כתבנו הפוליטי, אבי רבינא, שלפי משמר הכנסת עבר לגור שם ברשמי. דבר שתפס לי את העין – זה השלט שתלוי לו מהבחירות הקודמות עוד. האיש שמעדכן תמיד ראשון – דווקא בזה נפל.

    מדברים על קנאביס – ופייגלין בשטח

    יומיים אחרי, וחוק הקנאביס נפל בהצבעת פתע שניסתה לארגן הקואליציה, לאחר שחשבו שהאופוזיציה לא נמצאת בכנסת. עוד נחזור לחוק – אבל אחד מגדולי תומכי החוק, ח"כ לשעבר משה פייגלין, סגר דילים אחרונים לקראת הצטרפותו לשורות הליכוד. נתניהו כידוע מארגן התפקדות המונית כעת לליכוד – ופייגלין מצטרף.

    למה כינה דרעי את לשכת נתניהו: "קופת חולים"?

    מקור נאמן דיווח שגפני ודרעי כעת מחוץ ללשכת נתניהו – ואנחנו רצים לסקר. כשאנחנו מגיעים טרופי נשימה, אנחנו רואים את השניים יושבים כאחרוני האורחים על הספה מחוץ ללשכתו. לשכת גפני ממוקמת ממול, אבל כנראה שהספה בחוץ יותר נוחה. בזמן שדרעי מראה לגפני משהו בנייד, אבי דיכטר עובר ותוהה מה שני המכובדים עושים כאן. "ממתינים בתור לקופת חולים", השיב דרעי

    איך חקלאים חסמו את קומת הממשלה?

    מפה לשם, אנחנו מוצאים את ראשי איגוד החקלאים מתעמתים עם רוה"מ בנט מחוץ ללשכתו בכנסת. הם כועסים על הרפורמה של ליברמן, שתאפשר לייבא יותר פירות וירקות מחו"ל, מה שיוריד את מחירי הפירות והירקות בארץ – אך יפגע  ישירות בחקלאים הישראלים.

    מאבטחי בנט חסמו את המדרגות המובילות לקומת הממשלה, דבר שיועצו של נתניהו, טופז לוק, פחות אהב. "חוסמים בשביל הנוכל את המדרגות", סינן למאבטח, שאיים כי יסלק אותו החוצה. הענין הסתיים כשלוק הבטיח לו סלפי עם ביבי. האם יקיים את ההבטחה? נעקוב…

    עד שאני שם מסכה – שר הבריאות יושב מולי ומזלזל בהנחיות

    אני כבר עייף, אבל מעדכנים כעת שנתניהו נצפה יושב במזנון הכנסת. מתנשף כולי אני שוב רץ, והמזל הפעם שזה רק קומה למעלה. מחכה שהמאבטח שניה לא יסתכל, והופ אני בפנים. מבסוט כולי מחפש את נתניהו – ומבין שנתניהו כבר הלך. לזה כבר אין לי כוח, קונה שתיה להתרענן, ומתיישב. נכנס לאתר 'קול חי', ורואה כותרת על "עלייה בתחלואה". מבוהל כולי אני מהדק את המסכה שעל אפי – רק שאני רואה את שר הבריאות שלנו יושב ללא מסכה. הבנתי למה התחלואה פה עולה. זה הספיק לי, אני קם והולך הביתה.

    להעיף מהדוכן? – לא את בן גביר

    אחרי יומיים, ועדיין בקושי התאוששתי מההלם על הורביץ. בשביל להתעורר אני ישר נכנס למליאה. תוכלו להגיד על בן גביר הרבה דברים, אבל הוא לעולם לא מתייאש, גם לאחר שטיבי ניסה להעיף אותו בכוח מהדוכן – מסתבר שבן גביר כאן כדי להישאר.

    אולי הוא לא נרדם, אבל מי אמר שהוא ער זה לא יפה?

    גם פרוש לא מאכזב, ואחרי שנתפס ישן במליאה, הוא מספק תנוחה חדשה.

    חיסולים חשאיים; על מה דיבר ראש השב"כ לשעבר עם הח"כ הערבי

    ראש השב"כ לשעבר, אבי דיכטר, הסתודד בירכתי המליאה עם ח"כ ערבי. האם הם דיברו על הרקורד המרשים שלו בשלל חיסולי מחבלים ומשימות חשאיות? – לא נראה לי

    יש פיליבסטר – אז צריך לנאום!

    פיליבסטרים, כמה שאני אוהב את המילה הזאת. זה הדבר שמגדיר התשה של האופוזיציה את הקואליציה באמצעות שעות ארוכות של נאומים, דבר שמיטיבה לעשות האופוזיציה הנוכחית כבר במשך שבועות ארוכים. כל יום, אין ח"כ שלא עולה לנאום, וגם את אוחנה תפסנו מתכונן לנאומו. אפילו הצלחנו לספק לכם הצצה מהטקסט שהכין לנאום

    להסית נגד חרדים זאת לא גזענות!

    ח"כ יעקב אשר יזם הצעת חוק, שתחשיב הסתה נגד חרדים כגזענות. הוא דיבר על אוחובסקי שאמר לפתוח במלחמה נגד החרדים. היו"ר גינזבורג טען שהוא חזר בו, אוחנה תיקן ואמר שלא.

    מי התגעגע לשקית העלונים הצהובה של אבוטבול?

    התגעגעתם לחומש על פרשת השבוע של יעקב מרגי? לשקית העלונים הצהובה של משה אבוטבול? מסתבר שגם גדי יברקן מהליכוד כמה לאיזה ווארט מתובל. ואני שואל – למה שלא לפתוח שיעור תורה קבוע לראשונה במליאה? בפרט כשיש את כל הפיליבסטרים? (ח"כים יקרים, אני יודע שאתם קוראים את זה עכשיו. לתשומת לבכם)

    נחשף מעל בימת הכנסת מי הפיל את חוק האזרחות

    מיקי זוהר עולה להציג את חוק החלת הריבונות בשומרון. ואז הדיון גולש לחוק האזרחות – כשעבאס וזוהר רבים מי לא תמך והעביר את החוק.

    מה יותר מעניין במליאה – מאשר סרטון על כלבים!

    מי שנחשב בעיני אנשי הכנסת כ"טוחן שעות", הוא לא פחות מדודי אמסלם. "האיש שמפגין נמרצות בלי נדלית" אומרים עליו בהערצה. אבל את הצד האנושי כולם שוכחים, שגם אמסלם רוצה קצת צחוקים. להפגת השעמום, צפה אמסלם בכל מיני סרטונים, שדבר אחד שווה להם – אין בהם קשר לפוליטיקה. גם סרטון של כלבים היו שם בין השאר.

    חוק החלת הריבונות בשומרון של מיקי זוהר עולה למליאה, סער עולה לנמק למה הקואליציה לא תתמוך בחוק ("10 מעלות ימינה", כן?). ואמסלם מתעורר. "סער לא הבטיח שהוא לא יילך עם עבאס" זועק לו דודי.

    מה המהלך הבא שמתכננת האופוזיציה?

    יו"ר האופוזיציה נתניהו נצפה מתכנן מהלכים עם יריב לוין ועם משה גפני.

    יש שר חדש בממשלה – שאתם לא מכירים

    שר נצפה יושב בכסאה של שרת התחבורה מיכאלי. רק הבעיה היא – שהוא לא שר ולא סגן שר, ואף לא חבר כנסת!. לאחר בירור קצר מיד נרגעתי. מסתבר שמחשב ההצבעה של מיכאלי לא עבד, ולמקום הוזעק איש התחזוקה של מליאת הכנסת.

    יש מבוגר אחראי בכנסת – וזה לא רוה"מ בנט

    הגיע הזמן – וחוק החלת הריבונות בשומרון עולה להצבעה. במקום התפתח מהומה קטנה בין האופוזיציה למזכירת הכנסת, שבה הם דרשו שהחוק יעלה בהצבעה 'שמית', שבה כל ח"כ מודיע בקולו על הצבעתו, דבר שמותח את ההצבעה במספר דקות נוספות. כשהגיע תורו של נתניהו, הוא הוציא לרגע את פרצופו מתוך הספר שקרא בשקיקה, והצביע בעד. פרט מעניין שראיתי, זאת העובדה שנתניהו מקפיד על שתי מסכות. מסתבר שבזמן שרוה"מ מאפשר כניסת מוטציות דרך נתב"ג, יש עדיין מבוגר אחראי בכנסת.

    מיד אחרי ההצבעה מיהר נתניהו לחגיגות יום ההולדת של אשר חיון, ראש הסגל של לשכתו.

    לפני ההצבעה ניסו הצמד החדש רוטמן&מרגי, לשכנע את חברי הקואליציה עבאס ואלח'רומי להצביע בעד החוק, דבר שלא מובן לרגע מה הם חשבו לעצמם.

    תוצאות ההצבעה על הלוח הראו מיד, ששיחת השכנוע של הצמד לא צלחה

    אולי הוא הכי ותיק במשכן – אבל עדיין בכושר

    מי שנצפה עושה כושר במסדרונות הכנסת – זהו הח"כ הוותיק במשכן, צחי הנגבי, שמיהר להצביע על חוק הריבונות. מה הוא הצביע? – את זה נשאיר לכם לנחש לבד.

    חשבתם שתם עידן הטלפוניים הציבוריים? – לא בכנסת

    ולסיום: מי עדיין משתמש בטלפון ציבורי – ועוד במשכן הכנסת!

    אמרנו לכנסת לילה טוב ויצאנו מ'המשכן', נתראה בפעם הבאה…



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      המדור הטוב ביותר באתר, תודה רבה לאוריאל ולקול חי, תמשיכו הלאה, פשוט חידוש ענק ומרענן, תודה.

    2. 5

      תמשיך להסריט רק את המסלם אחלה איש שבעולם

    3. 4

      תמשיך להסריט רק את אמסלם אחלה איש שבעולם

    4. 2

      אחלה מדור, השני בסה"כ? לא פספסתי נכון? הסרטת יעקב אשר… קורע…

    5. 1

      מצחיק מצחיק מצחיק !!! נהנהתי עד הגג מכל שורה