- רדיו קול חי - -

דרעי על פגישת פרוש-כהנא: "הייתי שולח את העסקנים"

צילום: פלאש 90

יו"ר ש"ס, ח"כיו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי אריה דרעי שוחח עם אבי מימרן במהדורה המרכזית ותקף את ראש הממשלה על רקע העיכוב בהחלטה על מתן מנת חיסון שלישית: "רק אחרי חודשיים בנט נזכר לקבל החלטה, וזה עוד בגלל לחץ של נתניהו. אני שומע משרים בממשלה, שמבינים שאנחנו טיפלנו טוב יותר, כמו מיכאל ביטון".

"בנאום הראשון שלי באופוזיציה אמרתי שבחגים יהיו סגרים. הם יעשו את זה כדי שלא לפגוע בחופשים ובתיירות. הממשלה לא פעלה מיד בהתחלה בהחלטות קשות ואכיפה ובסוף אנחנו נצטרך לשלם".

עוד הוסיף דרעי: "חיסנו את רוב ישראל, דבר שהוריד את התחלואה לאפס. התחלואה עכשיו זה ברור ייבוא מחו"ל, בנט היה צריך מיד להתמודד בסגירת נתב"ג. לצערי היה שם חוסר ניסיון ויהירות, עם שרים מכחישי קורונה. "הקורונה זה שפעת" הם אמרו".

דרעי נשאל על הפגישה של ח"כ פרוש עם השר כהנא ומתח ביקורת קלה: "אם היו מתייעצים איתי הייתי אומר שאם אין ברירה וצריך למצוא פתרון לעשרות אלפי האנשים שאומן זה חשוב להם, אבל לא הייתי מגיע בעצמי אלא שולח את העסקנים ובטח לא הייתי מוציא הודעות לתקשורת שנפגשתי איתו".

דרעי התייחס להצעת החוק להורדת אחוז החסימה: "הערכה שלי שלא יורידו את אחוז החסימה. יש לנו רוב בכנסת שלא רוצים להוריד את אחוז החסימה. אני מתנגד לכך לא בגלל חשש לתחרות, אלא בגלל ריבוי המפלגות. היום מפלגה עם 6 מנדטים קיבלה את ראשות הממשלה, אז מה יהיה אם אחוז החסימה היה קטן יותר?. אם זה היה בידי הייתי מגדיל את אחוז החסימה עוד יותר".

דרעי נשאל האם יש שיתוף פעולה עם רע"מ וענה: "אין שיתוף פעולה עם מנסור עבאס. הוא מחויב לקואליציה בצורה מוחלטת. אין לו דרך חזרה, הוא לקח הימור והוא איתם בכל הכוח".