פרופ' בליצר מתריע: מבוגרים ואוכלוסיות בסיכון חייבים להתנהג בזהירות מונעת

    ארי טננבוים No Comments on פרופ' בליצר מתריע: מבוגרים ואוכלוסיות בסיכון חייבים להתנהג בזהירות מונעת

    פרופ' רן בליצר, ראש צוות המומחים של 'מגן ישראל' ומנהל מכון המחקר ומערך החדשנות בכללית: "באופן לא מפתיע מסיכות כשלעצמן לא הובילו לירידה בתחלואה, יש עוד הרבה מה לעשות במסגרת האיזון הראוי בין השמירה על הבריאות ללא פגיעה במשק" | הפרטים המלאים

    צילום: יח"צ
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרופ' רן בליצר, ראש צוות המומחים של 'מגן ישראל' ומנהל מכון המחקר ומערך החדשנות בכללית, מתייחס לתמונת המצב הנוכחית ומבהיר "התו הירוק לדעת קבינט המומחים היה צריך כבר להיות תקף בכל מקום ללא קשר לכמות האנשים, גם אם פחות ממאה, וכן יש לנקוט באמצעים נוספים שאם יפעילו אותם כעת אנחנו מקווים שזה יביא להאטה ובלימה של המגפה."

    "אני לא רוצה לדמיין את המצב לו היינו ללא החיסונים" הוא מסביר את המשמעות של אחוזי החיסון הגבוהים בקרב אוכלוסיית ישראל: "הזן החדש מדבק ביותר ומתפשט במדינות רבות, ושיעורי התחלואה במדינות לא מחוסנות גבוהים ממה שאנחנו רואים אצלנו" אך מדגיש כי לא ידועה כרגע השפעה של החיסון על אופי המחלה. "בתחילה היה רושם שיש פחות הדרדרות למצב קריטי בקרב החולים הקשים, אבל הנתונים משתנים מדי יום ועוד אי אפשר לקבוע אם המחלה פחות קשה בקרב החולים הקשים".

    את הנחיצות בפעולה מהירה מסביר פרופ' בליצר: "בשלב הזה שעוד אפשר לפעול באמצעים הרבה פחות מזיקים למשק צריך להפעיל אותם. לחיות עם הקורונה בשגרה היא לא 'לחיות כאילו אין קורונה' אלא לחיות בהבנה שהיא קיימת ומייצרת תחלואה, לצערנו – גם בקרב מבוגרים מחוסנים, ואנחנו צריכים לסגל שגרת חיים שמותאמת לסיטואציה החדשה.

    "לצערנו אנחנו רואים שהאוכלוסייה הכי פגיעה שהם המבוגרים – אנחנו רואים בהם, גם בקרב המחוסנים, תחלואה קשה. יכול להיות שזה בגלל אופיו של הווריאנט החדש, יכול להיות שזה בגלל הזמן שעבר מאז קבלת החיסון בפרט אצל אותם מבוגרים שקיבלו אותו הראשונים וסך הנוגדנים ירד מתחת לרמה שיכולה להתמודד עם הזן החדש ,והמציאות היא שאנחנו רואים את קצב עליית החולים הקשים בבתי החולים והוא מדאיג – מספר החולים הקיים רחוק מסף הספיקה, אולם קצב העלייה בעייתי מאוד".

    "יש אנשי מקצוע הסבורים שהם יכולים לומר בוודאות גבוהה שהתחלואה תעצור בטרם יגיע מספר החולים הקשים החדשים להיקף הפוגע באיכות הטיפול ומעלה את שיעורי התמותה. יש האומרים את ההפך המוחלט. עמדתי פשוטה – אני לא מאמין ביכולת של מודלי הניבוי לדייק, ולכן מציע להיערך לתרחיש הסביר-חמור. ולפי תרחיש זה, אכן המשך ההתפשטות בקצב הנוכחי תביא אותנו לנקודה מאד בעייתית בה נצטרך לבחור בין חלופות גרועות שכולן מזיקות הן לבריאות הציבור והן למשק."

    "עוד לפני שנגיע לנקודה בה מספר החולי הקשים יהווה בעייה קשה- נגיע לנזק משקי מאד משמעותי רק עקב אלפים רבים של נדבקים חדשים מדי יום. החשש הוא מעלייה דרמטית במספר המאומתים והחשש הוא שהיקף הבידודים כתוצאה מכמות כה גבוהה של מאומתים תביא לפגיעה קשה במשק. אנחנו מנסים למצוא איזון ראוי ומידתי כדי לא לפגוע בכלכלה ואני חושב שאנחנו עדיין לא עושים הכל במסגרת הזו. ככל שיעבור הזמן, אמצעים שהיום זמינים יהפכו לא רלוונטים."

    "בינתיים – מבוגרים וחולים כרוניים, גם מחוסנים, חייבים לשנות את ההתנהלות היומיומית ולגלות זהירות מונעת – לא להגיע למפגשים המוניים בחללים סגורים, ככל הניתן להפגש עם הנכדים בחוץ, ולהקפיד על עטיית מסיכות על ידי כל אורח המגיע הביתה. וכמובן – אם מישהו לא חוסן – זה הזמן להתחסן"

    פרופ' בליצר מתייחס להבדל בין מחוסנים למחלימים: "ההשוואה בין מחלימים למחוסנים מורכבת אבל אפשר לומר חד משמעית שאנשים שהחלימו מוגנים מאוד מכל הזנים כולל הדלתא. החסינות היא חזקה מאוד והמחלימים כעת הם האוכלוסייה המוגנת ביותר כשגם במקרה של הדבקה תוביל למחלה קלה יותר.

    "אכן, מנת חיסון שלישית נמצאת כרגע על שולחן דיונים והאפשרות נשקלת למתן מנת בוסטר לאוכלוסייה המבוגרת והפגיעה ביותר שהסיכון שקיים אצלה הוא הגבוה ביותר. אנחנו עדיין צריכים לקראות נתונים משכנעים על עוצמת הירידה בחסינות של המבוגרים מפני מחלה קשה, על היעילות הצפויה לחיסון בשיפור חסינות זו, ומידע רלוונטי על בטיחות המנה השלישית. בהתאם – נשקול את מתן המנה השלישית".



    0 תגובות