נבזה בעיניו-נמאס! – מבקר המדינה 2021 \\ אריאל שרפר

    אריאל שרפר 1 Comment on נבזה בעיניו-נמאס! – מבקר המדינה 2021 \\ אריאל שרפר

    על החרבת התדמית המכובדת של הכנסת שגורמת לאבדן עניין הציבור במה שקורה שם ולפעמים חבל שקורה | על הטעות בחיפוש אשמים במקום פתרונות //על דרכים בחזקת סכנה המחייבים שמירה מיוחדת ביבשה ובעיקר בים | והפינה השבועית: "דברי ימי בנימין"

    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חורבן המשכן 

    כשחושבים שאי אפשר לרדת יותר נמוך (ולא משנה אם זה קורה בדרך לנופש בים המלח או כשנתקעים במעלית בחניון) נשלף מדיון לילי במליאת הכנסת או מדיון בלתי נגמר בוועדה המבלגנת קטע קצר של צעקות וגידופים הדדיים או שימוש בכוח מופרז להורדת חבר-כנסת מהדוכן וגורם לכל מי שצופה בו לחשוב שכנראה אפשר לרדת נמוך יותר ממה שחשבנו עד היום ולמרבה הצער זה קורה במקום שנמצא סמוך לגבעת רם בירושלים ולא רחוק מבית דין גבוה לצדק. 

    הפרובוקציות הבלתי פוסקות, ההתנצחויות המילוליות בין חברי האופוזיציה לקואליציה רק בשביל לקבל כותרת ואולי עוד אחת בהמשך כדי להתנצל ולמראית עין להציג תדמית מכובדת וממלכתית, הקרעים הבלתי נראים בתוך המחנות היריבים בבית המחוקקים שנדמה שנשען על כרעי תרנגולת שלא מפסיקה לקרקר בראש כנראה מחשש שחיטה לא כשרה, והמהלכים המתריסים במטרה לפגוע בכל מי שלא מיישר רב-קו עם ההנהגה הנוכחית- גורמים להרבה אנשים תחושת מיאוס וגועל ובחירה להתרחק מכל דבר רע ולא להתחבר לרשע באמצעים טכנולוגיים מתקדמים. 

    שמעתי באופן אישי יותר מדי פעמים על אנשים הבוחרים מרצונם להתנתק מכל כלי התקשורת ולדמיין שהם חיים במדבר במלון אורחים או בורחים כדי לשמור על שלוות הנפש ולחיות את חייהם בשקט ובשלווה גם אם הם יודעים היטב עמוק בלב שזו מציאות מדומה והעולם אינו מקום נפלא כמו שהם חולמים. האמת היא שלמרות שאני לא מסכים עם הגישה הזאת אני לא מבקר או שופט אותה ומאחל אך טוב וחסד למי שבוחר בה למרות שבעיני הוא דומה ליען הטומן ראשו בחול ובכך טועה לחשוב שהסכנה חלפה. 

    המציאות היא שמילים מיותרות כוחנות ווכחנות חסרות תכלית ומטרה אמיתית מנסות לעקור מהשורש את השיח הציבורי המכבד והמכובד, וכך נוצר מצב של קבלת במה שאינה מגיעה לנבזות שלמרבה הצער הפכה לדרך פעולה מועדפת על כמה שיכורים מכוח החפצים בכותרת ולא משנה להם אם זה כרוך בפגיעה באחרים או בעצמם- וממעשה תורן נבזה- רוב הציבור אומר נמאס ובוחר להתנתק מרצון מהשואבים קולות ותשומת לב שלילית כמו מים עכורים בששון. 

    לפני כעשרה ימים הצטערנו על חורבן הבית. מצער שרבים לא מצטערים על חורבן "המשכן" בכל יום מחדש.  

     

    אאאאא"א (איש אל אחיו אבל אשמים אנחנו) 

    נכון שבמבט ראשון כותרת המשנה המודגשת נראית כמו מלמול רפה של אדם שאינו יודע מה  הוא רוצה להגיד בעצם, אך יודעי תנ"ך בסיסי ומפענחי הקשרים מהירים בסיוע המשפט שבסוגריים יבינו מיד שמדובר בפסוק מפורסם מספר בראשית בו מופיע צירוף נדיר ביותר של שש מילים המתחילות באות אלף המתאר את הצער והחרטה של אחי יוסף על מכירתו בבואם למצרים ברגל שמאל כששליט הארץ הלא הוא יוסף אחיהם שאינם מזהים אותו חושד שהם מרגלים ומעביר אותם מסכת ייסורים שכוללת מעצרים, חזרה לישראל להבאת בנימין, ותרגיל שהופך אותם לגנבים ואת בנימין לעבד והסוף ידוע. 

    ולמה נזכרתי פתאום בזמן שאנו קוראים את ספר דברים בפסוק מיוחד עם מילים המתחילות שש פעמים באות אלף בספר בראשית? 

    כי הפסוק הזה מתאר מציאות מופלאה של קשר ישיר בין העבר להווה ולקיחת אחריות מאוחרת של אחי יוסף על הצרה שבאה להם בהווה בשל מעשה לא טוב שעשו בעבר. 

    והקשר לימינו אנו? 

    הממשלה הנוכחית מדברת הרבה עם הציבור על אחריות אישית בשל התפרצות זן הדלתא לנגיף הקורונה ומפצירה בציבור לשמור על נהלי הבריאות המחייבים כדי שלא נגיע לסגרים בחגים או בכלל. אבל המציאות ברחוב ובמקומות סגורים והנתונים היומיים שנמצאים במגמת עליה מדאיגה יותר מדי זמן מראים ומוכיחים שיש קושי גדול לציבור לקחת אחריות על משבר בריאותי עולמי ומקומי שחוזר לסיבוב נוסף ואחרי הצלחה שאי אפשר להתווכח איתה בסיבוב הקודם נראה שהפעם זה הולך להיות קשה יותר ועדיין אי אפשר לדעת איך זה יגמר. 

    "ויאמרו איש אל אחיו אבל אשמים אנחנו"- משפט חזק ביותר של האחים הלוקחים אחריות על מה שעשו ליוסף אחיהם בעבר ומשייכים אותו אחרי 22 שנה לצרה שלהם בהווה. קשה מאד לקחת אשמה ואחריות על מעשה שגוי ויש כאלה שיאמרו שזו משימה בלתי אפשרית- אבל אחי יוסף ראשי שבטי ישראל עשו זאת ולקחו את האשמה והאחריות על עצמם במקום לגלגל אותה על אחרים. במקום להאשים כל הזמן את מקבלי ההחלטות, משרד הבריאות, והאקלים הים-תיכוני הלא ברור- אולי הגיע הזמן לשם שינוי להכיר בעובדה שהאחריות להישמר מכל דבר רע ומסוכן מוטלת על כל אדם באופן אישי וזה כולל גם את אלה שממציאים תירוצים כדי לא להתחסן ומעמידים פני מופתעים וכועסים שהסגר הבא אורב מעבר לפינה ומונע מכל המדינה לחגוג עם כל המשפחה את ראש השנה. 

    אז נכון שהיה שר לשעבר שאמר משפט מוזר לפיו לקיחת אחריות אינה הודאה באשמה אבל אם מתעלמים מזה לרגע או בכלל חשוב לזכור תמיד שהכוח לבחור מה טוב עבורנו הוא המתנה הגדולה ביותר שקיבלנו מבוראנו ולכן חשוב שנבחר נכון לטובתנו ולטובת חברנו.

     

    ונשמרתם 

    בכל שנה בתקופת "בין הזמנים" בקיץ מתרגשות לבוא לעולם כל מיני פורעניות ובהם טביעות בים, נפילות מגובה רב, שכחת ילדים ברכב רח"ל ועוד צרות משונות שנובעות מתכנון לקוי של מסלול הטיול או מקבלת החלטות פזיזות ולא מחושבות מראש. 

    עשו לעצמכם טובה ותצרבו בתודעה תמידית את כל האזהרות השחוקות והמשפטים החוזרים מהארכיון כל קיץ מחדש על חובת מידת הזהירות והאחריות בים באוויר וביבשה ובכל מקום ואתר "בלכתך בדרך" שתמיד בחזקת סכנה האורבת בכל פינה ועליך לנקוט בסך הכל בכלל מנחה אחד כדי להינצל ממנה: "ונשמרתם מאד לנפשותיכם". טיילו בזהירות ובעזרת השם שובו לבתיכם וישיבותיכם בשלום! 

    הר תבור

    יעקב שקולניק קקל

    "דברי ימי בנימין" 6

    "החלק הראשון לא נכון והחלק השני לא יהיה" 

    בשנת 2013 הצהיר חבר הרשימה המשותפת בעבר ג'אמל זחאלקה בנאום במליאת הכנסת על חוק יסוד משאל העם שרה"מ דאז נתניהו הוא "אויב השלום" והוסיף כשבכוונתו לפלסטינים "היינו פה לפניך ונהיה גם אחריך".  רה"מ נתניהו ביקש מיו"ר הכנסת את רשות הדיבור והשיב על דברי זחאלקה: "החלק הראשון- לא נכון והחלק השני- לא יהיה".

    המשפט אמנם לא נצרב בתודעה כמו משפטים חזקים אחרים של נתניהו- אבל זו הייתה דוגמא טובה לתשובה הולמת המשדרת הרבה ביטחון עצמי ומתומצתת במשפט אחד ויחיד שככל הנראה אולתר על המקום בדרך אופיינית למי שכוחו בפיו. היום המשפט הזה יכול להיות מתאים בעיקר למורים שתלמידיהם מציגים עובדות לא מדויקות ואחר כך גם דורשים לקבל זכויות יתר כמו למשל לקבוע מי יהיה שר החינוך והחזרת הלמידה מרחוק לתמיד. 

    מה שבטוח שהמשפט הזה לא מתאים לתיאור הטור הזה.

     

    רוצים לבקר את המבקר? [email protected] 



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      לחלק הראשון חזה בספר בראשית ולא שמות
      לכל השאר אתה איש נאיבי נחמד