שר הביטחון הציג לצרפתים מידע מודיעיני על ההתקדמות איראנית

    קובי פינקלר No Comments on שר הביטחון הציג לצרפתים מידע מודיעיני על ההתקדמות איראנית

    שר הביטחון בני גנץ סיים ביקור בזק בצרפת, במהלכו נפגש עם ראשי מערכת הביטחונית הצרפתית וראשי הקהילה היהודית. השר דן עם עמיתתו על המצב בלבנון ועל הסכם הגרעין עם איראן

    צילום: משרד הביטחון
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הביטחון, בני גנץ, סיים ביקור בזק של 10 שעות בצרפת, במסגרתו נפגש עם שרת הצבאות (ההגנה), פלורנס פארלי, עם ראש ה-DGSE ("המוסד הצרפתי"), ברנארד אמי האמון על טיפול בסוגיות ביטחוניות מחוץ לצרפת וביניהן לבנון, וכן עם ראשי הקהילה היהודית בפריז.

    שר הביטחון דן עם שרת הצבאות, ביחסי הביטחון האסטרטגיים בין המדינות, ובצורך להביא לשינוי בהתנהלות מול המשטר האיראני שמנצל את תקופת "הדשדוש" להאצת פרויקט הגרעין, תוך סכנה להאצת מרוץ חימוש אזורי. שר הביטחון הציג מידע מודיעיני המצביע על התקדמותה של איראן.

    גנץ הדגיש, כי המשטר האיראני מהווה איום לעולם כולו, למזרח התיכון וגם לישראל, וכי ישראל תעשה כל שנדרש בכדי להגן על עצמה.

    גנץ דן עם שרת הצבאות גם בנושא לבנון וההתדרדרות הפנימית במדינה ובצורך לקדם צעדים לחיזוק הרשות הפלסטינית ובדרכים לייצב את המצב ברצועת עזה.

    גנץ הציג לשרה מפות עם מטרות אמת של חיזבאללה הנמצאות במרחב אוכלוסייה אזרחית, והציג את המורכבות שתהיה במידה ותיפתח מלחמה. שר הביטחון אמר כי יש להתנות סיוע בהימנעות מהתעצמות חיזבאללה, וחיזוק יכולות הדיוק ושימוש בכספים לצורכי טרור.

    שר הביטחון הבהיר בפגישהכי ישראל מוטרדת מהעברת נשק מפר איזון ללבנון, וכי היא נכונה להציע כל עזרה הומניטרית או סיוע למדינות המבקשות להגיש סיוע הומניטארי ובפרט שהדבר יהיה כרוך במניעת התעצמות וערעור על היציבות האזורית.

    לבקשת השרה, התייחס שר הביטחון לנושא NSO, ואמר לה כי ישראל מתייחסת לטענות ברצינות, וכי ישראל נותנת רישיונות סייבר אך ורק למדינות ואך ורק לשימוש לצורכי התמודדות עם טרור ועם פשיעה. גנץ עידכן את פארלי, כי היום הגיעו נציגים הבוחנים את הנושא לחברת NSO, וכי ישראל בודקת את הנושא ברצינות המירבית.



    0 תגובות