ראש המשלחת הישראלית למיאמי: "קיצרנו את החיפושים בחודש"

    אסתי פלד 2 Comment on ראש המשלחת הישראלית למיאמי: "קיצרנו את החיפושים בחודש"

    אל"מ במיל' גולן וואחש בריאיון ל"מהדורה המרכזית" מספר על עבודת הקודש והמקצועית של המשלחת הישראלית לאסון במיאמי, "קיצרנו את החיפושים בחודש". והסיפור המרגש על הג"מ והמעשים הטובים של ברנד כהן ז"ל שנמצאו מתחת להריסות

    עבודת הקודש של אנשי בחילוץ באתר האסון צילום: דובר צה"ל
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: דובר צה"ל

    ראש המשלחת של יחידת החילוץ וההצלה הארצית שהוטסה למיאמי, אלוף משנה במילואים גולן וואחש התראיין הערב (רביעי) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן לאחר שחזר מטיפול באסון קריסת בניין הענק במיאמי, סיפר על האירוע, "ישראל שצברה ניסיון רב במלחמות ופיגועים ולכן תרמנו בקיצור המבצע לפחות בחודש". על פי התקשורת המקומית התפרסם כי היחידה הישראלית הביאה לאיתור רוב הנספים באסון.

    אל"מ במיל' גולן סיפר כי "לא הצלחנו למצוא אנשים חיים, אבל ראינו משפחות חיות שמחכות ליקיריהם שהיו מתחת להריסות".

    וואחש הבהיר כי באסון שיש בו יהודים ושאינם יהודים "טיפלנו והתייחסנו ליהודי וללא יהודי אותו דבר. בהוצאת היהודים תהליך ההוצאה מהאדמה היה כרוך בכל ההלכות הנדרשות והשתדלנו להביא אותם לקבר ישראל הכי טוב שאפשר".

    אל"מ גולן מספר בריאיון סיפור מרגש מאוד שהתרחש במהלך החילוץ, "חיפשנו את ברנד כהן יהודי דתי שהיה באסון, ואז בהריסות מצאנו את הגמרא של הבן שלו אבי, ואז ידענו שאנחנו בדרך לחדר השינה שלו, בחדר השינה שלו מצאנו הקדשה של פתקית של הרב דיוויס מבית שמש ולא ידענו מה זה, התקשרנו לארץ ושאלנו האם הוא מכיר את ברנד?"

    עוד הוסיף, "הרב דייוויס אמר שהוא מכיר את ברנד, והוא קיבל לוחית עם קנקן תה בהוקרה על כך שהוא אימץ שני ילדים, וזה הכי מייחד יהודי שסוף חייו מוצאים את התורה שלו ואת המעשים הטובים שלו שאלו עומדים לו לאדם לעולם הבא".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      מרגש מאוד!!! ועוד לשמוע דברים כאלה מאדם לא דתי… אהה, סליחה כן דתי 🙂