סער חתם: ההסתדרות והאגודות העות'מאניות יחויבו בשקיפות

    ישראל רובין No Comments on סער חתם: ההסתדרות והאגודות העות'מאניות יחויבו בשקיפות

    האגודות והעמותות יחוייבו להגיש דו"ח פעילות כלכלית ומידע על הארגון ופעילותו

    גדעון סער צילום: פלאש 90
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר המשפטים גדעון סער חתם היום (רביעי) על החלת תקנות השקיפות על ההסתדרות והאגודות העותמאניות (שקמו לפני קום המדינה) התקנות נועדו להחיל לראשונה על אגודות אלו חובות דיווח ושקיפות, ולעגן כללים שעל-פיהם יגישו דיווחים על פעילותן.

    במהלך השנים הייתה ביקורת חריפה על חוסר שקיפות ציבורית למרות הכספים הגדולים העוברים בתוך חלק מארגוני ענק. בישראל ישנם אלפי ארגונים ואגודות עותמאניות, כמו ההסתדרות, על ארגוניו, כמו הסתדרות המורים, הרופאים וכו'. התאחדות התעשיינים, מד"א, התאחדות המלונות, לשכת עורכי הדין ועוד אלפי גופים בישראל.

    התקנות קובעות כי אגודות עותומניות יחויבו בהגשת הדיווחים הבאים:

    א. דיווח ראשוני וחד פעמי הכולל פרטים בסיסיים על האגודה (תקנון, הרכב הוועד ומען האגודה). פרטים אלה ישמשו לצורך יצירת מרשם מסודר ועדכני של כלל האגודות העותומניות בישראל;

    ב. דיווח מיידי בדבר תיקונים בתקנון, שינויים בהרכב הוועד או במען האגודה;

    ג. דיווח שנתי על ענייניה הכספיים של האגודה ועל פרטים שונים ביחס לפעילותה.
    הדיווח השנתי יכלול פרטים על פעילותה של האגודה בשנת הדוח לשם קידום מטרותיה, ויוגש באמצעות הטופס שבתוספת לתקנות. הדיווחים יוגשו לרשם העמותות ברשות התאגידים ויהיו פתוחים לעיון הציבור, בכפוף לכל דין.

    סגן רה"מ ושר המשפטים גדעון סער מסר: "אני רואה בתקנות הללו צעד ראשוני, חשוב והכרחי לקידום האינטרס הציבורי – יצירת שקיפות ציבורית ביחס להתנהלותן של אגודות באשר הן. תאגידים ללא כוונת רווח, הפועלים לקידום מטרות ציבוריות למען ציבור נהנים רחב הנשענים על כספי ציבור במובנם הרחב (תרומות, תמיכות, הטבות מס, דמי חבר וכד'), נדרשים לפעול בשקיפות, תוך הקפדה על קיומם של מנגנוני בקרה פנימיים וחיצוניים. היעדר שקיפות בשל מועד ההתאגדות היה שריד אנכרוניסטי. לשקיפות יש ערך ציבורי, ואנו מתחילים היום שינוי חשוב".



    0 תגובות