הקואליציה הצביעה נגד החוק לפסילת תומכי טרור; כץ: "שפל חדש"

    איתי גדסי No Comments on הקואליציה הצביעה נגד החוק לפסילת תומכי טרור; כץ: "שפל חדש"

    ע"פ הצעת החוק של ח"כ אופיר כץ, מתמודדים לכנסת שיגלו אהדה או תמיכה בטרוריסטים בודדים או בטרור יפסלו. במהלך הנאום של חבר הכנסת אופיר כץ התפתח עימות סוער עם חבר הכנסת סמי אבו שחאדה מבל״ד. שחאדה: "מי אתה בכלל?" כץ: "כל פעם שאומרים טרור אתה קופץ"

    אופיר כץ צילום: פלאש90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מהומה במליאה: ח"כ אופיר כץ מהליכוד הגיש הצעת החוק, הקובעת כי מתמודדים לכנסת שיגלו אהדה ותמיכה בטרוריסטים גם בודדים או בטרור, מועמדותם תיפסל. בנוסף, כל מפלגה ברשימת מועמדים משותפת תיחשב לנפרדת לצורך מניעת השתתפות בבחירות (דוגמת בל״ד בתוך הרשימה המשותפת).

    כמו כן, לאור ההכשר שבג"ץ נותן לתומכי טרור בהתמודדות לכנסת, מוצע כי סמכות הפסילה תהיה נתונה לוועדת הבחירות המרכזית וניתן יהיה לערער עליה לביהמ"ש העליון.

    תיקוני החוק נוצרו בעקבות פסק הדין של בית המשפט העליון על בקשת חבר הכנסת אופיר כץ לפסילת היבא יזבק בהתמודדות לכנסת ה- 23. בעבר, בית המשפט העליון הכשיר את מועמדותם של עזמי בשארה, שלאחר מכן נחשד בריגול למען חיזבאללה, וסעיד נפאע, שהורשע במגע עם סוכן זר.

    חבר הכנסת אופיר כץ אמר לאחר נפילת החוק ע"י התנגדות הקואליציה: "לא ייאמן שקואליציית ״עשר מעלות ימינה״, כל כך מפחדת לאבד את רשת הביטחון של תומכי הטרור, והתנגדה להצעת חוק שמבקשת להרחיק מהכנסת מי שתומך באלו שפוגעים ורוצחים את אזרחי ישראל".

    עוד הוסיף, "מפלגת בל״ד מייצאת לכנסת ישראל חבורה של מחבקי מחבלים, שבכל מדינה אחרת היו יושבים בכלא. זו בושה. ממשלת בנט- יום חדש, שפל חדש"ה ה.



    0 תגובות