התקנות למניעת שכחת ילדים ברכב ייכנסו לתוקף במרץ 2022

    אליהו גרין No Comments on התקנות למניעת שכחת ילדים ברכב ייכנסו לתוקף במרץ 2022

    ועדת הכלכלה דנה בבקשת שרת התחבורה מרב מיכאלי לדחות את חובת התקנת מערכת למניעת שכחת ילדים והחליטה כי כניסת התקנה לתוקף וכן תחילת אכיפה משטרתית תהיה מ-1.3

    צילום: Nati Shohat/Flash90.
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הכלכלה קבעה פה אחד: חובת התקנת מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב תיכנס לתוקף כבר בחודש מרץ. על פי דרישת ח"כ יעקב אשר נקבע כי המדינה תתחייב לקמפיין מאסיבי מקדים בכל המגזרים וכי משרדי התחבורה והאוצר יגישו הצעות מימון וסבסוד לרכישת ההתקנים.

    במהלך הדיון, בו נדונה בקשת משרד התחבורה לתקן את התקנות המחייבות התקנת מערכת למניעת שכחת ילדים בכל רכב פרטי המסיע ילדים מתחת לגיל 4 ולדחות את הכניסה לתוקף ל-1 ביוני 2022, ביקשו מספר חברי כנסת לקצר את התקופה ולהחיל את התקנות, שעשויות למנוע שכחת ילדים ברכב, כמה שיותר מוקדם.

    ח"כ בועז טופורובסקי, שמלווה את הנושא מזה זמן רב התרעם על הכוונה לדחות את החלת התקנות: "אין מצב שהתקנה הזו נדחית ל-1 ביוני. הגיע הזמן שמשרד התחבורה יעבוד כמו שצריך ולא ינוח עד שזה יהיה בכל רכב. אישרנו את התקנות האלה בתקופת בחירות וזו הייתה ההחלטה הכי לא פופולרית, עשינו את זה כי זה היה חשוב. הסבירו לנו איך התקנות עובדות ואיך עשו עבודה. את מובילאיי ידעו לממן אבל כאן, שזה הרבה יותר זול, צחקו עלי. לא היה קמפיין ואני לא מכיר מדינה שאומרת בוא נקבע סנקציה פלילית ואז כשאומרים שמגיע המועד אז הציבור לא מקבל את זה ומבטלים את זה".

    צילום: ערוץ הכנסת

    צילום: Nati Shohat/Flash90.

    ח"כ יבגני סובה: "אני בעד לאפשר דחייה, אבל בטח לא של שנה".

    דברים דומים אמרה גם חברת הכנסת לימור מגן תלם: "אני יכולה להבין שהשוק לא ערוך אבל הייתי רוצה דחייה קצרה יותר באופן משמעותי".

    היועץ המשפטי בפועל של משרד התחבורה, עו"ד דוד טמיר, אמר בתגובה: "להגיד שאנחנו מבזים את הוועדה זו לא המציאות וזה לא ראוי. נעשה קמפיין של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ברשתות חברתיות".

    צילום: Nati Shohat/Flash90.


    0 תגובות