לקראת חודש אלול מנחם שוקרון מגיש: "שובי" | האזינו

    ארי טננבוים No Comments on לקראת חודש אלול מנחם שוקרון מגיש: "שובי" | האזינו

    בשלהי בין הזמנים בואכה ערב חודש אלול וימי התשובה – מביא שוקרון את סינגל הבכורה, "שובי", כמו גם את יכולותיו בטקסט ובמנגינה לשיא: במילים שנשמעות כמו פיוט בן זמננו הוא מספר על כאבי הגלות של האדם והנשמה ואת הערגה האינסופית לת שובה אמיתית ונקייה | האזינו

    צילום: קובי קלמנוביץ'
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מנחם שוקרון הינו איש חינוך ששילב תוכן וערכיות עם מוזיקה, עד שהבין בעצם שהשליחות שלו היא מוזיקה ואיתה יכול לשנות את העולם.

    אביו ואימו חזרו בתשובה, אבל הקשר למוזיקה המשיך במשפחה גם אחרי מהלך התשובה הדרמטי: "אבא שלי גידל אותנו על ברכי המוזיקה, הוא מחזיק באוסף ענק של מוזיקה מכל העולמות והסגנונות ולכאורה גם אני הייתי אמור להמשיך בכיוון, אבל, למרות שאחי ואחותי קיבלו חינוך מוזיקלי – דווקא אותי אבא שלח להפנות את כל המשאבים בלימוד התורה".

    מאז ועד היום, בכל פנייה שהחיים מובילים אותו, המוזיקה ממתינה מעבר לפינה, היא שליחות חייו. הוא מעביר הרצאות מוזיקליות לחיילים ולוחמים, תלמידים וסטודנטים בכל רחבי הארץ. "מרגש אותי לראות עד כמה המוזיקה נוגעת גם באדיש הציני ביותר, דרך המוזיקה, אפשר לפתוח לרווחה כל שער. נעול וחלוד ותקוע ככל שיהיה".

    בשלהי בין הזמנים בואכה ערב חודש אלול וימי התשובה – מביא שוקרון את סינגל הבכורה, "שובי", כמו גם את יכולותיו בטקסט ובמנגינה לשיא: במילים שנשמעות כמו פיוט בן זמננו הוא מספר על כאבי הגלות של האדם והנשמה ואת הערגה האינסופית לת שובה אמיתית ונקייה.

    את כאבייך חבקי נא, יונה תמה.
    כצירי לידה הם לך, אותות נחמה.
    שובי אליי ואשובה אלייך
    השיבני אליך ואשובה
    אתה יודע, לא נעלתי דל תות, גם כשבחוץ הכל נטרף,
    בוא תעורר האהבה, כשאתה כאן כל הכאב שבי נשטף.
    לכאביי תאמר די
    כי עצמו הרוחות, כלו הכוחות.
    שובי אליי ואשובה אלייך, השיבני אליך ואשובה.

    את אתגר העיבוד למילים הגבוהות והלחן המרגש, צלח נאור כרמי בקלות רבה. כרמי נסך בשובי קלילות וסיפק מעטפת תומכת לעומק ההלחנה. בקרוב צפוי מנחם שוקרון להגיש לציבור שירים נוספים, שובי היא רק הסנונית הראשונה.

    מילים ולחן: מנחם שוקרון | עיבוד וניהול מוזיקלי: נאור כרמי | קליפ: סולם יעקב



    0 תגובות