פגיעה חמורה בבתי הדין: 'חוק הדיינים' אושר סופית בכנסת

    אבי רבינא No Comments on פגיעה חמורה בבתי הדין: 'חוק הדיינים' אושר סופית בכנסת

    ממשלת בנט ולפיד ממשיכה בצעדיה לפגיעה בסטטוס קוו ברבנות ובדיינים. מליאת הכנסת אישרה הלילה בקריאה שניה ושלישית את חוק הדיינים, על פי הצעת החוק תשונה אופי הוועדה לבחירת דיינים ובכך שר הדתות יוכל למנות דיינים לבתי הדין של הרבנות לפי אופי שיבחר

    צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה הלילה (בין שלישי לרביעי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הדיינים (תיקון מס' 29), התשפ"א-2021. 59 הצביעו בעד ו-54 נגד.

    על פי ההצעה ישונה הרכב הוועדה לבחירת דיינים ובוועדה יהיו 13 חברים: שני הרבנים הראשיים לישראל; שני דיינים של בית הדין הרבני הגדול, שייבחר חבר דייניו לשלוש שנים; לממשלה יהיו 3 נציגים בוועדה (במקום שניים כיום): שר המשפטים (שהממשלה רשאית, בהסכמתו, למנות שר אחר במקומו), השר לשירותי דת, וחבר אחר של הממשלה שייבחר על ידה; שני עורכי דין, שייבחרו על ידי המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין לשלוש שנים; יכהנו בוועדה שתי טוענות רבניות (במקום טוענת רבנית אחת כיום), שייבחרו האחת על ידי שר המשפטים והשנייה על ידי השר לשירותי דת, תוך שלושה חודשים ממועד כינון ממשלה חדשה.

    בנוסח החוק נקבעו הוראות מעבר שונות, בין היתר, גם הוראה הקובעת כי תקופת כהונתה של הטוענת הרבנית שמונתה לפני כניסתו לתוקף של חוק זה, תסתיים בתוך שנה מיום התחילה של החוק. עם תום כהונתה ימנה השר לשירותי דת טוענת רבנית במקומה.

    ח"כ משה גפני (יהדות התורה)  נשא נאום תקיף במליאת הכנסת בדיון על החוק ותקף את יו"ר הקואליציה על רקע פרשת ההקלטות: "ח"כ עידית סילמן הקליטה אותנו. אני ממליץ לך (יו"ר הכנסת ח"כ אחמד טיבי) כשאתה מגיע להסכמים עם ימינה, תיזהר שלא יקליטו אותך. זה המלצה שלי אליך, מניסיון. זה מעשה חמור ביותר ואסור לעבור עליו לסדר היום".

    עוד אמר גפני: "יו"ר ועדת חוקה שדיבר פה, לא היה לו מה לדבר, הוא הביא חוק של גן ילדים. הוא דיבר נגדי ונגד כמה ח"כים. רציתי לבקש להגיב, אבל הוא לא ראוי שאני אמסור הודעה אישית כנגדו. לא נעלבתי. הוא כמו אוויר בשבילי".

    בעניין תחלואת הקורונה אמר גפני: "נפתלי בנט הוא הרוצח שלהם, הוא גורם להם למות". בהמשך אמר גפני, כי הוא חוזר בו מהאמירה הקשה, אבל "הוא אשם בזה שאנשים מתים כעת מהקורונה".

    עוד הוסיף גפני: "דיברו נגד ח"כ נתניהו, הוא הביא חיסונים, הגענו לתחלואה אפסית. עד שהגיעה הממשלה הנוכחית והגענו כמעט ל-2,000 נדבקים ביום. אין לו סיעתא דשמיא. איפה כל אלו שטענו שביבי אשם באנשים שמתו? אני חוזר ואומר, בנט אשם. לא להאמין במה הממשלה הזו עוסקת, במה היא מטרידה את האזרחים. מעניין אותם למנות את אנטיוכוס לחבר בוועדה למינוי דיינים. אה, כן, את מתן כהנא".

    "סילמן שמקליטה אותנו, עוד רוצה שניכנס לקואליציה. ננהל מלחמה כנגד ההתנהגות של שר האוצר. האם אתה מכיר את כל חברי מפלגת השר ליברמן? אתה לא מכיר, כי חלקם בבית סוהר. מה היו עושים לנו אם הינו מגיעים לסיכום של 53 מיליארד ₪. בעצם, לא, הם לא יקבלו את הכסף. נשרת את האזרחים מהאופוזיציה. את הנכים והקשישים והחקלאים. במקום חוק נורבגי רחב, שיתנו את הכסף לנזקקים".



    0 תגובות