פגיעה בדמוקרטיה: ח"כ קרעי הגיש הצעת חוק לחיזוק מעמד הנורבגים

    איתי גדסי No Comments on פגיעה בדמוקרטיה: ח"כ קרעי הגיש הצעת חוק לחיזוק מעמד הנורבגים

    ח"כ שלמה קרעי הסביר את הצעת החוק שלו שלא יוכלו לפטר חכי"ם נורבגים, "בתוך חודש וחצי הגענו למצב שבו כרבע מחברי הכנסת הינם נורבגים ללא שיקול דעת. חוסר היכולת של חבר כנסת להביע אי אמון בממשלה, מהווה פגיעה קשה במעמדה של הכנסת ובמנגנון הפרדת הרשויות בין הכנסת לממשלה"

    צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דמוקרטיה במלואה: ח"כ ד"ר שלמה קרעי (הליכוד) הגיש הצעת חוק חדשה שלפיה יתאפשר לח"כים הנורבגים להביע אי אימון בממשלה מבלי לאבד את מקומם בכנסת  במקרה כזה, השרים שהתפטרו מהכנסת לא יחזרו והח"כים הנורבגים יישארו בכנסת.

    בהסבר לחוק נכתב כי "החוק הנורבגי במתכונתו הנוכחית המורחבת, פוגע במעמדה של הכנסת. חברי כנסת "נורבגים", הם למעשה נטולי שיקול דעת בהצבעות במליאה. הפעלת שיקול דעת מינימלי בניגוד לעמדת הממשלה, תגרום להם לחזור הביתה באמצעות החזרה לאחור של המנגנון הנורבגי שהכניס אותם לכנסת".

    יחד עם זאת, עומס העבודה הרב במליאת הכנסת ובוועדותיה, אילץ בעבר את המחוקק להסתייע במנגנון זה במידה, במשקל ובמשורה.

    דא עקא, הממשלה הנוכחית החליטה להחריב את הכל ולתפור את החוקים בדיוק בהתאם לדרישות הפוליטיות ולשוחד הדרוש על מנת להדביק את הקואליציה.

    בתוך חודש וחצי הגענו למצב שבו כרבע מחברי הכנסת הינם נורבגים ללא שיקול דעת, ואפילו כאלו שמחליפים שרים ללא תיק כדי שיוכלו לבצע טוב יותר את תפקיד הכלום ושום דבר שלהם.

    הצעת החוק מבקשת לתת את המינימום הנדרש על מנת לשמור על מעמדה של הכנסת, והוא שיקול הדעת של חברי הכנסת, כאשר כלו כל הקיצין, להביע אי אמון בממשלה.

    חוסר היכולת של חבר כנסת להביע אי אמון בממשלה, מהווה פגיעה קשה במעמדה של הכנסת ובמנגנון הפרדת הרשויות בין הכנסת לממשלה.

    על כן מוצע כי שר שהתפטר מהכנסת בחוק הנורבגי וסיים את כהונתו בממשלה כתוצאה מהצבעת אי אמון במליאת הכנסת, לא ישוב לתפקידו כחבר כנסת. כלומר: חבר הכנסת "הנורבגי" יישאר לכהן כחבר כנסת במקרה כזה, ובכך יתאפשר לו להביע אי אמון בממשלה בהתאם לשיקול דעתו הבלעדי, מבלי שיביא לסיום כהונתו בכנסת על ידי כך.



    0 תגובות