בואו לטייל בשביל הפסגה בהר תבור

    ארי טננבוים No Comments on בואו לטייל בשביל הפסגה בהר תבור

    למרות שהר תבור איננו ההר הגבוה ביותר בארץ, הוא הבולטים שבהם. הפסגה המעוגלת מעוררת התפעלות מההר המרשים | הוסיפו לכל אלה את היערות הנטועים והחורשים הטבעיים שבו, והרי לכם הר יפהפה שתענוג לטייל בו | וגם.. מקום טוב לעצור עם המשפחה בסיום

    הר תבור צילום: יעקב שקולניק קקל
    21:42
    28.03.24
    מוטי הלפרין No Comments on ‏דרעי זעם על סמוטריץ', נתניהו הבטיח: "ארגיע אותו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במדרשי חז"ל  הר תבור מוזכר בנשימה אחת עם הרי הכרמל והחרמון שרבו על מי יקבל ה' את התורה. ולמרות שהר תבור איננו ההר הגבוה ביותר בארץ, אך הוא בכל זאת אחד הבולטים שבהם. הפסגה המעוגלת מעוררת התפעלות בימינו בדיוק כפי שעוררה בעבר.

    בראש ההר נותרו שרידים מרשימים של חפירה ומבצר קדום שמוכיח את חשיבותו של המיקום האסטרטגי בראש ההר. הוסיפו לכל אלה את היערות הנטועים והחורשים הטבעיים שבו, והרי לכם הר יפהפה שתענוג לטייל בו וגם לעצור לעצירה לאכילה בסיום.

    אז איך מגיעים?

    נוסעים בכביש עפולה–צומת גולני (כביש 65) ובין סימני 57-56 פונים לכפר דבוריה (כביש 7266). חוצים את הכפר בעקבות שילוט ההכוונה לכנסיית ההִשתנות ולאחר כ-5 ק"מ מגיעים לכביש העולה לראש ההר. כ-300 מ' הלאה משם נמצא הטרמינל – מגרש החניה לאוטובוסים.

    הבאים מצומת גולני (כביש 65) ייכנסו לכפר שיבלי, יגיעו דרכו לטרמינל ויעלו להר.
    הגענו, נהננו, איפה אוכלים?

    תכירו את נוף הר תירען. רכס תירען (בערבית – טורען) מתנשא מעל בקעת תירען בדרום ובקעת בית נטופה בצפון. מיקום זה מבטיח תצפית מרהיבה. בראש הרכס נמצאים שני יישובים הנמנים עם הזרם הדתי – בית רימון במערבו של הרכס ומצפה נטופה במזרחו.

    איך מגיעים? נוסעים בכביש מחלף הסוללים–מחלף גולני (כביש 77) ופונים צפונה בכביש המוביל ליישוב בית רימון. הכביש חוצה את בקעת תירען ומטפס אל הרכס. דרך הנוף מתחילה כ-100 מ' לפני  שער היישוב בית רימון.

    נכתב בשיתוף עם קק"ל 


    0 תגובות