חברי כנסת טוענים: ח"כ סילמן הקליטה ח"כים בסתר והעבירה לתקשורת

    אבי רבינא No Comments on חברי כנסת טוענים: ח"כ סילמן הקליטה ח"כים בסתר והעבירה לתקשורת

    חברי הכנסת גפני וליצמן וחברי כנסת נוספים טוענים כי ח"כ עידית סילמן מ'ימינה' הקליטה בסתר חברי כנסת במשכן הכנסת, ניסתה לתפוס אותם בלשונם והעבירה לתקשורת | ליצמן: "זה פשע"

    צילום: הדס פרוש, פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ יעקב ליצמן טען אמש (שני) בנאומו במליאת הכנסת, כי יו"ר הקואליציה ח"כ עידית סילמן הסתובבה לאחרונה במשכן הכנסת עם מכשיר הקלטה בכיסה, הקליטה חברי כנסת באמירות מביכות והעבירה את ההקלטות לתקשורת. "זה פשע", אמר ליצמן "הגשנו תלונה ליו"ר הכנסת. איך מסתובבת כאן ח"כית ומקליטה ח"כים?". עוד הוסיף ח"כ ליצמן כי לחברי הקואליציה היא הודיעה שהיא מקליטה, על מנת שאלה יזהרו בדבריהם.

    צילום: ערוץ הכנסת

    צילום: הדס פרוש, פלאש 90

    ח"כ יעקב אשר הוסיף על טענת ליצמן וסיפר: "היא באה לראשי המפלגות בדווקא, להראות כאילו הולכים לפשרה, ניסו להוציא משפטים".

    ח"כ אורלי לוי (הליכוד) התייחסה היום לפרשה ותקפה: "סילמן הקליטה בסתר ח"כים תוך כדי שמדובבת אותם להגיע לנקודה מסוימת. זה עבירה על החוק. אם מישהו רוצה להקליט, הוא צריך אישור של היועמ"ש. היא קוראת לעצמה דתית? אני חושבת שאני הצדיקה פה מכולם". ח"כ מרגי הוסיף: "גם אותי היא דובבה".

    בתגובה, ח"כ סילמן שיתפה את הודעתה של העיתונאית דפנה ליאל בעניין ההקלטות, שכתבה כי 'מדובר בקשקוש': "צילמנו את עידית סילמן כשהיתה חייבת לרוץ להצבעה. היא סגרה את המיקרופון ונכנסה למליאה".

    מאוחר יותר, הגיבה סילמן במילותיה, תוך איזכור החשדות לשחיתות במשרד הבריאות, פרשה בה חשוד יועצו של ליצמן: "חבר הכנסת ליצמן, אני מבינה שהקמת ועדת בריאות עצמאית וקידום מיזם אורח חיים בריא הוציאו אותך מאיזון. הייתי מציעה לך להתמקד בהקלטות הנכונות. יום טוב".

    ב'הודעה חריגה' שהוציאו הבוקר חברי הכנסת גפני וליצמן בעקבות הפרשה, נכתב: "הלילה, בעת הדיון בכנסת בחוק הדיינים, נחשפה ח"כ עידית סילמן, מבצעת הקלטת סתר כלפי חכי"ם כשהיא מצויידת באמצעי תיעוד עליה, בתוך אולם המליאה, בשטח הפארסה שמאחורי המליאה ובמסדרונות הכנסת".

    "לאחר בדיקה התברר כי מדובר במכשיר הקלטה והסרטה, שהועברו לח״כ סילמן, מטעם ערוץ תקשורת מרכזי במסגרת כתבה שמתוכננת לשידור", טענו גפני וליצמן.

    לדבריהם: "זהו מקרה פסול וחריג, הנוגד את נהלי הכנסת באופן מהותי, בו חברת הכנסת פועלת בחשאי ובערמה, במסגרת היותה יו״ר קואליציה, תוך ניסיון ״להפיל״ חברי כנסת באמירות והצהרות, מבלי לעדכן ולדווח על כך לאנשי שיחתה".

    "עוד התברר כי בעוד שחברי כנסת מהאופוזיציה לא ידעו כאמור מהימצאות מצלמה נסתרת עליה בעת שיחותיה איתם, הרי שחברי כנסת מסויימים מהקואליציה עודכנו דרכה והוזהרו מראש ש״לא ליפול״ באמירות שונות מול המצלמה", הוסיפו.

    גפני וליצמן הודיעו כי פנו ליו"ר הכנסת בנידון: "חברי הכנסת ליצמן וגפני שחשפו זאת, פנו מיידית ליו״ר הכנסת, שהגיב בהלם מוחלט והורה לסלק את אמצעי ההקלטה מהמליאה לאלתר. תלונה רשמית תוגש ליו״ר הכנסת, וכן לועדת האתיקה של הכנסת לכשתוקם".



    0 תגובות