אין דין ואין דיין: 'חוק הדיינים' אושר בקריאה ראשונה במליאה

    אבי רבינא No Comments on אין דין ואין דיין: 'חוק הדיינים' אושר בקריאה ראשונה במליאה

    במליאת הכנסת אושר הלילה בקריאה ראשונה תיקון לחוק הדיינים שמשמעותו החלשת הנציגות החרדית בוועדה הבוחרת אותם. הצעת החוק לשינוי חוק הדיינים עברה ברוב של 59 תומכים לעומת 51 מתנגדים- אחרי שלפני כשבועיים נפלה בשל יו"ר הכנסת לוי שהצביע בטעות נגד עם האופוזיציה

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה הלילה (בין שני לשלישי) בקריאה ראשונה את הצעת חוק הדיינים. בהצעת החוק מוצע לקבוע כי מתוך נציגי הממשלה והכנסת יחדיו לוועדה לבחירת דיינים יהיו שתי נשים לפחות במקום אישה אחת מכל אחת מרשויות אלה. בדברי ההסבר להצעה נכתב כי ההצעה נועדה על מנת לאפשר לממשלה יותר גמישות בבחירת נציגיה.

    חברי אופוזיציה רבים הביעו התנגדות לחוק.

    ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה): "בממשלה הזאת יש הסכמה שלא עוסקים בשום דבר כי היא מפוצלת ולא מסכימה על שום דבר, חוץ מדבר אחד- המלחמה ביהדות ובדת. עצם זה שאנחנו יושבים כאן בשעה כזאת ומדברים על הוועדה למינוי דיינים כאשר הרי לא חסרות צרות במדינה, זו הוכחה לכך. בשם הדמוקרטיה והשוויון לשלול מהגברים בכנסת את הזכות להיבחר לוועדה זו טיפשות ועוול".

    ח"כ יואב בן צור (ש"ס): "מי שיצר והגה את החוק הנורא הזה, הפרסונלי הזה שנועד לנסות לשנות את אופיים של בתי הדין הרבניים הוא פשוט כמו כסיל השב על איוולתו. בפעם הראשונה ניסיתם וברוך השם לא הצלחתם, כשיו"ר הכנסת בעצמו הצביע נגד החוק. אין לנו ספק ואנחנו מתפללים שגם הפעם בעזרת השם הרפורמה הזאת לא תעבור. אף אחד לא מעז לגעת בוועדה למינוי שופטים או למינוי קאדים, בוועדה למינוי דיינים דרוזיים כי אוי ואבוי מה יקרה, וכאן בגלל גחמה של אדם מסוים שרוצה להיות בוועדה הופכים עולמות".

    ח"כ יריב לוין (ליכוד): "במשך שנים הקואליציה הנוכחית האשימה אותנו שאנחנו רוצים לסדר ג'ובים כי חשבנו שראוי לאפשר לשר להביא איתו צוות רציני שיהיה מחויב להצלחתו ומדיניותו. מה לא אמרתם על התפיסה הבסיסית כל כך הזאת? אבל עכשיו, בשיא החוצפה והצביעות אתם באים ולא רק שעושים חוק ג'ובים מיוחד שמייצר הרחבה של הוועדה ומשנה את ההרכב האנושי בה, אלא שאתם עושים את זה כדי לסדר ג'ובים אישיים. הצביעות הזאת היא חרפה, החוק הזה הוא בושה וזה תקדים שלצערי הרב מדינת ישראל ואזרחי ישראל ישלמו עליו ביוקר".

    שר המודיעין אלעזר שטרן השיב לדברים ואמר כי בניגוד לטענות, "החוק דווקא יתרום למעמדם של בתי הדין הרבניים שחשוב לכולנו".

    הצעת החוק אושרה בקריאה ראשונה בהצבעה שמית ברוב של 59 תומכים אל מול 51 מתנגדים ותעבור לוועדת הכנסת לקביעת הוועדה שתכין אותה לקריאה שנייה ושלישית.



    0 תגובות