הנשיא הרצוג: "הקורונה באה ללמד אותנו שיעור בערבות הדדית"

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on הנשיא הרצוג: "הקורונה באה ללמד אותנו שיעור בערבות הדדית"

    נשיא המדינה, יצחק הרצוג: "אם כולנו נקפיד על ההנחיות יש סיכוי טוב יותר ששנת הלימודים הבאה תיפתח כסדרה ואפשר יהיה לשמור על רצף רגשי, לימודי וחינוכי" | "אם כל מי שיכול יתחסן וכולנו נשמור על ההנחיות, אפשר יהיה לשמור על בתי הספר פתוחים ועל הכלכלה פתוחה"

    צילום: מארק ניימן, לע"מ
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא המדינה, יצחק הרצוג, השתתף היום (שני) בוועידת הבריאות של 'ידיעות אחרונות' והתייחס לגל הקורונה הנוכחי והשפעותיו. "אנחנו פותחים את הוועידה הזו במילים ששוב הפכו להכרחיות. אחוז מתחסנים, תו ירוק, מקדם הדבקה ועוד מושגים שעד לפני שנה וחצי לא נכללו באוצר המילים של אף אחד או אחת מאיתנו".

    "מגפת הקורונה לא נעלמה. לא בעולם ולא בישראל. אולי משום שעוד לא השכלנו ללמוד את השיעור החשוב ביותר שהיא מלמדת אותנו, השיעור בחשיבותה של הערבות ההדדית. לא הערבות ההדדית שהיא צמד מילים גבוהות, לא הערבות ההדדית שהיא ביטוי נשגב, אוטופי כמעט, להתנהלות של חברה. ערבות הדדית במובן הפשוט ביותר, היומיומי ביותר – זו שעל פיה אנחנו מתחסנים, לא רק כי זה שומר עלינו, אלא כי זה שומר טוב יותר על המשפחה שלנו, על ההורים שלנו, על העמיתים שלנו בעבודה".

    הנשיא התייחס למתנגדי החיסון לקורונה ואמר: "אני מבין ומכבד את מי שיש לו דעה אחרת ומי שהפעולה הפיזית של החיסון מפחידה אותם, קשה להם. ויש מי שקשה להם המחשבה על להכניס חומר זר לגוף, חומר שעוד לא עברו שנים של מחקרים והוכחות מאז שהתחלנו להשתמש בו. אם אתם חוששים תתייעצו ותנסו לקבל מענה אישי אצל רופא או רופאת המשפחה. אבל, התחסנות המונית, זו הפעולה שנחוצה לנו עכשיו. לא רק בשביל להגן כל אחד ואחת על עצמנו, אלא בשם הערבות ההדדית האנושית שנדרשת מאיתנו, בשגרה ובטח במצבי חירום. ערבות הדדית שהיא הבנה ששמירה על ההנחיות והתחסנות שומרות על המוחלשים ביותר בחברה. אם כל מי שיכול להתחסן יתחסן, אז גם מי שמסיבות רפואיות אינם יכולים להתחסן, יהיו מוגנים יותר".

    בחס למערכת החינוך, אמר הנשיא הרצוג. "אם כולנו נקפיד על ההנחיות יש סיכוי טוב יותר ששנת הלימודים הבאה תיפתח כסדרה ואפשר יהיה לשמור על רצף רגשי, לימודי וחינוכי. כי פגיעה ברצף הזה אומנם משפיעה על כל הילדים ובני הנוער בישראל, אבל היא משפיעה יותר על מי שאין להם את הציוד המתאים בבית ללמידה מרחוק על מי שההורים שלהם לא יכולים להרשות לעצמם מורים פרטיים שישלימו פערים. על התלמידים הפגיעים והרגישים שמשלמים מחיר רגשי כבד בגלל הבדידות, המרחק וחוסר הוודאות. אם כל מי שיכול יתחסן וכולנו נשמור על ההנחיות אפשר יהיה לשמור על בתי הספר פתוחים ועל הכלכלה פתוחה. משום שהסגירה שלה – של מקומות התעסוקה, התיירות והבילוי, פוגעת בכולנו, אבל היא פוגעת יותר במי שלא יכולים להרשות לעצמם להפסיד ימי עבודה בגלל בידוד, במי שאין להם רשת בטחון כלכלית שבעזרתה אפשר להמשיך ולכלכל את עצמך או את המשפחה במשך כמה חודשים ללא עבודה. להחזיר את חיי הכלכלה של ישראל למה שהיו לפני המשבר היא משימה לאומית והיא משימה של ערבות הדדית. כדי שכולם, לא משנה לאיזה מעמד חברתי-כלכלי הם שייכים, יוכלו לחזור ולהתפרנס בכבוד".

    "אחד הביטויים שהשתרשו בשיח על הקורונה ברחבי העולם הוא Nobody is safe " Until everyone is safe" אף אחד לא יהיה בטוח מפניה עד שכולנו נהיה בטוחים מפניה. זו המשמעות העמוקה ביותר, אבל גם הבסיסית ביותר, של הערבות ההדדית שדורשת מאיתנו המגפה. זה לא עניין ליחידים, זה לא עניין רק למשפחות או קהילות, זה אפילו לא עניין רק למדינות. זה נכון גם לעולם כולו", הוסיף הרצוג.

    לדברי הנשיא: "מדינת ישראל היא נס, היסודות הערכיים בבסיסה יסודות הצדק, השוויון והערבות ההדדית שהניחו אבות ואמהות האומה שלנו, הם אלה שעליהם בנינו קומה אחרי קומה חברה מגוונת, סולידרית ויצירתית, כלכלה חזקה, חדשנות טכנולוגית ואקדמית מהמובילות בעולם. בזכות כל אלה יש לנו מערכת בריאות ציבורית מצוינת, שחשוב להזכיר את הלב הפועם שלה, צוותים רפואיים, ועובדות ועובדים הכי טובים שיש, שלעיתים פועלים בעומס קיצוני, שחשוב לתת לו מענה. מערכת בריאות שזקוקה לחיזוק, לתמיכה, לתקצוב ולתקנים נאותים. במיוחד בכל הנוגע לצמצום הפערים בין פריפריה למרכז, הן בנגישות לשירותי בריאות והן באיכות השירותים הניתנים".

    "אבל יותר מהכול, כדי שנוכל להיאבק במגפה וללמוד לחיות איתה, לצדה, חיים טובים ובריאים, אנחנו חייבים להעמיד במרכז את הערבות ההדדית. לא כמליצה, אלא כרצף מעשים יומיומי. ממשי. ויפה שעה אחת קודם. תודה לכם", סיים הרצוג.



    1 תגובות

    מיין תגובות