המידע הפנימי נחשף: "מנה שלישית – בטוחה"

    צבי טסלר No Comments on המידע הפנימי נחשף: "מנה שלישית – בטוחה"

    לאחר קריאת הרופאים הבכירים שנחשפה, המחקרים יוצאים לאור וחושפים כי הסיכון במנת הדחף – נמוך. פרופ' נחמן אש: "שוקלים את הנושא"

    חיסון חברת פייזר צילום: פלאש 90
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מידע פנימי שהוצג בשבוע האחרון לבכירי הנהלת משרד הבריאות העלה כי "בטוח לתת מנה שלישית של חיסון נגד הקורונה" וכי "הסיכון במתן המנה השלישית נמוך". זאת בהסתמך על הניסיון המצטבר והמידע הרפואי והמדעי בשורה של מחקרים וניסויים שליוו את מתן המנה השלישית של החיסון שניתן כחצי שנה לאחר מתן המנה השנייה. כך פורסם הבוקר ב'ישראל היום'.

    לפי מחקרים אלה, החיסון השלישי בטוח למחוסנים ולא התגלו במנה השלישית יותר תופעות לוואי או השלכות בריאותיות, מעבר לכל מה שידוע לאחר קבלת המנה הראשונה והשנייה של החיסון לקורונה.

    מידע זה יכול להצביע על הכיוון שעליו רמז אתמול מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש שאמר כי "אנו בוחנים את הסוגיה הזו בשבועות האחרונים ועוקבים אחרי נתוני הידבקות המחוסנים, כדי לראות אם יש ראיות לירידה ביעילות החיסונים. אנו בשלבים מתקדמים של עיבוד הנתונים. ככל שנגיע למסקנה שיש דעיכה, נשקול את מתן המנה השלישית. צוות מקצועי ימליץ או לא ימליץ. נגיע להחלטה בהקדם".

    כזכור: אתמול (ראשון) נחשף ב"ישראל היום" כי בעקבות הגל הרביעי, שורה של רופאים ומנהלים בכירים קוראים למשרד הבריאות להתחיל באופן מיידי לחסן במנה שלישית את כל האוכלוסייה המבוגרת מגיל 60 ומעלה, וגם את כלל החולים שמערכת החיסון שלהם פגועה וחלשה. אחד הרופאים הבולטים והמשפיעים ביותר בקרב הרופאים שיצאו בקריאה זו הוא פרופ' אלי שפרכר, סמנכ"ל מחקר פיתוח וחדשנות בבית החולים העירוני־ממשלתי איכילוב בתל אביב, האחראי בתוקף תפקידו גם על כל המחקרים בבית החולים.

    מכל מקום, במסגרת המידע שהוצג להנהלת משרד הבריאות פורטו בהרחבה היתרונות של מתן החיסון השלישי כולל "שיפור ההגנה מפני מחלה קשה ותמותה בקרב מחוסנים וצמצום התופעה של הקורונה המתמשכת (ה'לונג קוביד' שמאובחן אצל אלפי ישראלים שחלו בקורונה וסובלים מתסמונות גופניות ונפשיות קשות) והשפעה חיובית על הדינמיקה של המגיפה והיכולת להכילה על ידי צמצום מעורבות מחוסנים בשרשרות ההדבקה".

    על פי המידע שהוצג להנהלת משרד הבריאות, יש בעולם כבר של שורה של מחקרים, בארה"ב, צרפת ומדינות נוספות, שבדקו את מתן המנה השלישית לקורונה למאות מחוסנים (בריאים או מדוכאי חיסון ומושתלי איברים) וכי לפי המחקרים האלה פרופיל הבטיחות של החיסון השלישי אינו שונה מהחיסון הראשון או השני. בין היתר מדובר על מספר ניסויים שערכה חברת פייזר ופורסמו בתחילת החודש כולל אצל מושתלי איברים וחולי דיאליזה, וכן ניסוי שערכה חברת מודרנה, וניסוי שערכה חברת אסטרה זניקה שבו אף התגלה כי פרופיל הבטיחות לאחר המנה השלישית טוב מזה שלאחר המנה השנייה או הראשונה. עם זאת, יש להדגיש כי במשרד הבריאות טרם התקבלה החלטה סופית על מתן מנה שלישית לכלל האוכלוסייה.



    0 תגובות