18 מיליון מבנים ביבשת אוסטרליה ימופו בטכנולוגית תלת מימד ישראלית

    ארי טננבוים No Comments on 18 מיליון מבנים ביבשת אוסטרליה ימופו בטכנולוגית תלת מימד ישראלית
    10:35
    19.04.24
    הרב אפרים אפשטיין No Comments on חג הפסח: עניין של תודעה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חברת הסטארט-אפ הישראלית GEOX, המושקעת ע"י שותפות המו"פ הציבורית שור-טק, חתמה על הסכם עם החברה הממשלתית האוסטרלית Geoscape , שכולל מיפוי מלא בתלת מימד של 18 מיליון מבנים ברחבי יבשת אוסטרליה וזאת על סמך צילומי אויר.

    המיפוי שעורכת גאוקס, המבוסס על טכנולוגית בינה מלאכותית ואלגוריתמים המוגנים בפטנטים, מאפשר להסיק על כל אחד מהמבנים מעל 30 תכונות ותובנות שונות שהן בעלות ערך רב לחברות ביטוח, משכנתאות, בנקים, גופי השקעה, אנרגיה סולארית, חברות סלולר, נדל"ן, יצרני פתרונות לבתים וערים חכמות ועוד. המידע שיופק מהמערכת ישרת מאות חברות אוסטרליות בתחומים אלו ויחסוך במקרים רבים צורך במשלוח סוקר אנושי לבתים. הפרויקט הרחב מתבצע בשלבים, החל מהערים הגדולות סידני ומלבורן, וימשך בכל הערים והעיירות ברחבי אוסטרליה. המיפוי הראשוני ימשך מספר חודשים ולאחר מכן תעודכן המערכת באופן שוטף בצילומי אויר חדשים.

    איציק לביא, ממייסדי ומנכ"ל גאוקס: "זהו אחד הפרויקטים הרחבים והמתקדמים שנעשו בעולם מבחינת מיפוי עומק של מבני המגורים במדינה. הנתונים שמסופקים על ידי הטכנולוגיה שלנו מעניקים מידע חשוב והכרחי לחברות ביטוח להערכת סיכונים עתידיים למבנים לצורך קביעת גובה הפרמיות, מעקב אחר שינוים שנעשים בנכסים מבוטחים, פריסה של אנטנות סולאריות בצורה מיטבית, הערכה של תפוקת החשמל הצפויה מפאנלים על גגות בהתאם לכיוון ולשיפוע ועוד. זוהי קפיצת מדרגה משמעותית לעומת הטכנולוגיות שנעשה בהן שימוש עד כה באוסטרליה. ההסכם צפוי להניב לחברה הכנסות מצטברות של כ-15 מיליון דולר במשך חמש השנים הקרובות. בתקופה האחרונה נרשם זינוק עולמי בדרישה למיפוי מתקדם של נכסים וזאת על רקע אסונות הטבע שגרמו לנזקים כבדים לרכוש ואשר החברות המבטחות נדרשו לממן את חלקם הגדול. הניתוח המתקדם יכול להעריך אלו בתים נמצאים בסיכון גדול על סמך מבנה הגג, מצבו, האם ישנן פגיעות קודמות, קירבה לעצים שמגדילה את החשש משריפות, האם הנכס כולל בריכת שחיה ותוספות אחרות, שאותן כדאי לבטח ועוד.

    רן צרור, מנכ"ל שותפות המו"פ הציבורית שור-טק, מבעלי גאוקס: "אנו שמחים כ האסטרטגיה הסדורה של שור-טק, להשקיע בחברות בתמחור אטרקטיבי הנמצאות בפיתול ופריצה עסקית, מוכיחה את עצמה. אנו מקווים כי נראה התפתחויות משמעותיות נוספות בכל חברות ההשקעה שלנו, לצד השקעות אטרקטיביות נוספות שנבצע".

    גאוקס הוקמה ב-2018 על ידי איציק לביא, המשמש מנכ"ל, אלי לביא, מנהל טכנולוגי, וגיא עטר, מנהל פיתוח עסקי. החברה השלימה גיוס סיד משותפות שור-טק הבורסאית, בראשותו של שר הבריאות לשעבר, דני נווה, ומקרן ICM, שמנהלת מעל ל-20 מיליארד דולר וזו השקעה ראשונה שלה בישראל. גאוקס מעסיקה 24 עובדים, מתוכם 15 במרכז פיתוח בישראל ונמצאת בתהליך של התרחבות וקליטת עובדים חדשים.



    0 תגובות