- רדיו קול חי - -

קפוא ומר – מבקר המדינה 2021 \\ אריאל שרפר

שלילי זה החיובי החדש

מדהים שגם אחרי תשעה באב זכינו לקבל פעם נוספת שיעור בשנאת חינם.זאת באדיבות שני יהודים בני שבעים ויורשי חברתם המצליחה לייצר גלידה מתוקה במכל אך מרירה בכללי כשהיא מנסה לייצר קמפיין שלילי של חרם על חלקי ארץ ישראל כדי למצוא חן וכסף מלקוחותיה ברחבי העולם.

מעניין מתי כולם יבינו פעם אחת יותר מדי שזה לא משנה מה המוצר אלא מה המסר הסמוי שמוכר אותו-ומי שמתערב בעניינים לא לו במקום לערבב טעמי גלידות-עלול להוציא בכוונה מר ממתוק-בבחירה בחרם ואי מכירת מעדן קפוא והעדפת הקפאת הבניה בהתיישבות שתייתר את הצורך במקררים עם גלידה.

ארה"ב מצהירה תמידית שאינה מתערבת במדיניות ישראל ותישאר ידידתה הטובה ביותר- אך הצהרות לחוד והצרות לחו"ל כשחברה אמריקנית ידועה עושה תרגיל שיווק לא חברותי ובוחרת בהחרמה ומניעת סחר במקום ב-"גלידת ריבת חלב ודבש איילת השחר".

ואחרי הביקורת לשלילה -2 הצעות לחיוב (ללא צורך בכרטיס אשראי):
1. כדאי למפעל ההתיישבות להשיב להודעת החרם ביצירת תחרות באמצעות הקמת "מפעל גלידות גד&אשר" בבחינת כל מה שהם יכולים לעשות בתפוצות אנחנו יכולים להפיץ מארץ הקודש יותר טוב. זה עבד עם שמן יין וגבינות, אז אין שום סיבה שזה לא יעבוד עם "גלידת ברכה תפוח עלי זהב".

2. לא כדאי למהר לחפש אשמים מדומים, לאיים בחרם נגדי ומיותר או לקפח פרנסה של רבים וטובים על לא עוול בכפם או גלידה במקפיאם. הדרך הרצויה היא לשדר "עסקים כרגיל" ולהפוך טעות להזדמנות, שלילי לחיובי חזק ונושא תקשורתי חם לגלידה קרה. ואם לא אפשר לאכול סטייק בא-קר…

מתקיף לנגיף

ניסיתי לחשוב על קשר נהיר ומבהיר בין התקיפות בסוריה וההיערכות להתפרצות ההדרגתית המחודשת של מגפת הקורונה בישראל והדבר היחיד שעלה בדעתי זה שרה"מ נפתלי בנט התמודד בעבר עם שני הדברים.

בנושא הביטחוני הוא שמר על שתיקה ועמימות כשר ביטחון ובנושא הבריאותי הוא כתב ספר שהפך ללעג וקלס בכל ראיון ויומנון.
יתכן שהדרך הנכונה להתמודדות עם האויב המוכר והנגיף הנסתר היא-לא לומר דבר!

אחרת בוכים כשמאוחר.. ותמיד במצבים כאלה יש (ולא אין) דבר!

גילוי נאות קצר

השבוע הטור קצר מהרגיל כיוון שהוא נכתב ונשלח למערכת מהנייד במהלך תרגיל ביטחוני ברמת הגולן וב"ה בשבוע הבא נשוב לטור המלא כרגיל כולל הפינה השבועית "דברי ימי בנימין".

קיץ בריא!
(כדי שתבינו על מה חשוב לשמור מצורפת תמונה של נוף הגולן שם מומלץ בחום לטייל בימי בין הזמנים)

רוצים לבקר את המבקר? [email protected] [1]